Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mohou představy žáků a učitelů chemie vzájemně korespondovat?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10129454" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10129454 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/12:00057383

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mohou představy žáků a učitelů chemie vzájemně korespondovat?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedním z klíčových problémů oborových didaktik je otázka, čemu se mají žáci a studenti učit. Pro učitele jsou vytvářeny určité direktivy (např. osnovy, vzdělávací standardy, v současnosti výstupy RVP), které jsou ve výuce více-méně závazné. Autorky tohoto příspěvku si kladou za cíl zjistit, jaký je na tuto problematiku v oboru vzdělávání v chemii názor druhé strany, tj. žáků základních škol a gymnázií a respondentů s ukončeným vzděláváním, kteří chemii ve své profesi nevyužívají. Šetření je zaměřeno naklíčové stupně vzdělávání v České republice: konec 1. stupně základní školy, konec 2. stupně základní školy, konec gymnázia. Výstupem práce jsou návrhy na možné modifikace vzdělávání vysokoškolských studentů učitelství chemie.

  • Název v anglickém jazyce

    Can Ideas of Pupils and Chemistry Teachers Correspond Each with the Other?

  • Popis výsledku anglicky

    One of the key problems of specialized didactics is the question what the pupils and students should be taught. For teachers, there are some more or less compulsory directives (e.g. curricula, standards, currently outputs of Frame-work Educational Program). The aim of authors of this paper is (in the field of chemistry education) to find out the opinion of the other side, i.e. primary and secondary school pupils and the respondents with completed education that do not use chemistry in their profession.The research is focused on key stages of education in the Czech Republic: the end of the first and the second stage of primary school and the end of secondary grammar school. Some proposals about possible modifications in university preparation of futurechemistry teachers belong to results of this work.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXX International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM

  • ISBN

    978-80-7231-865-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    17. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku