Mohou představy žáků a učitelů chemie vzájemně korespondovat?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10129454" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10129454 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14410/12:00057383
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mohou představy žáků a učitelů chemie vzájemně korespondovat?
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z klíčových problémů oborových didaktik je otázka, čemu se mají žáci a studenti učit. Pro učitele jsou vytvářeny určité direktivy (např. osnovy, vzdělávací standardy, v současnosti výstupy RVP), které jsou ve výuce více-méně závazné. Autorky tohoto příspěvku si kladou za cíl zjistit, jaký je na tuto problematiku v oboru vzdělávání v chemii názor druhé strany, tj. žáků základních škol a gymnázií a respondentů s ukončeným vzděláváním, kteří chemii ve své profesi nevyužívají. Šetření je zaměřeno naklíčové stupně vzdělávání v České republice: konec 1. stupně základní školy, konec 2. stupně základní školy, konec gymnázia. Výstupem práce jsou návrhy na možné modifikace vzdělávání vysokoškolských studentů učitelství chemie.
Název v anglickém jazyce
Can Ideas of Pupils and Chemistry Teachers Correspond Each with the Other?
Popis výsledku anglicky
One of the key problems of specialized didactics is the question what the pupils and students should be taught. For teachers, there are some more or less compulsory directives (e.g. curricula, standards, currently outputs of Frame-work Educational Program). The aim of authors of this paper is (in the field of chemistry education) to find out the opinion of the other side, i.e. primary and secondary school pupils and the respondents with completed education that do not use chemistry in their profession.The research is focused on key stages of education in the Czech Republic: the end of the first and the second stage of primary school and the end of secondary grammar school. Some proposals about possible modifications in university preparation of futurechemistry teachers belong to results of this work.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0514" target="_blank" >GAP407/10/0514: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXX International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM
ISBN
978-80-7231-865-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
17. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—