Pracovní psychická zátěž a spokojenost učitelů různých stupňů škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25520%2F11%3A39892930" target="_blank" >RIV/00216275:25520/11:39892930 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11150/11:10131893
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pracovní psychická zátěž a spokojenost učitelů různých stupňů škol
Popis výsledku v původním jazyce
Bylo provedeno anonymní dotazníkové šetření zaměřené mimo jiné na zjištění pracovní a psychické zátěže učitelů různých stupňů škol u náhodně vybraného vzorku zástupců učitelské profese. K hodnocení vlivů pracovní činnosti na psychiku učitelů byl použit Meisterův dotazník. Výzkumu se účastnilo 484 respondentů - 201 učitelů základních škol, 227 učitelů středních škol (klasických gymnázií, víceletých gymnázií a středních odborných škol) a 56 vysokoškolských učitelů. Provedené epidemiologické šetření prokázalo poměrně vysokou spokojenost s vykonávanou profesí, kdy velice či spíše spokojených bylo 84,4% učitelů. Potvrdili jsme vysokou fyzickou a zejména psychickou náročnost základního školství, pocit nízké společenské prestiže učitelské profese mezi učitelizákladních škol a nižší spokojenost s finančním zajištěním rodiny. V naší studii si v rámci subjektivního hodnocení pracovní psychické zátěže (Meisterův dotazník) na nervozitu stěžovalo 13,4% respondentů, psychickou únavu a ochablost poc
Název v anglickém jazyce
Work psychic load and satisfaction of teachers at various levels of
Popis výsledku anglicky
This anonymous survey specializes among others in investigation concerning work and psychic load of teachers at various levels of schools. The survey was realized with a randomly selected sample of representatives of teachers. The Meister questionnaire was used to evaluate the influences of working activity upon teacher's psyche. During this research we obtained answers from 484 respondents - 201 teachers at primary schools, 227 teachers at secondary schools (classical grammar schools, multiannual grammar schools as well as secondary vocational schools) and 56 university teachers. The realized epidemiological research showed relatively high satisfaction with this profession when 84,4 % of teachers were very or rather satisfied. We confirmed high physical and especially psychical demands at primary schools, the feeling of low social prestige of this profession concerning teachers at primary schools and rather low satisfaction with financial ensurance of their families. In our study with
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
FM - Hygiena
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola a Zdraví 21 Studie k výchově ke zdraví
ISBN
978-80-210-5722-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
221-232
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
30. 8. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—