Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pracovní psychická zátěž a spokojenost učitelů různých stupňů škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25520%2F11%3A39892930" target="_blank" >RIV/00216275:25520/11:39892930 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11150/11:10131893

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pracovní psychická zátěž a spokojenost učitelů různých stupňů škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bylo provedeno anonymní dotazníkové šetření zaměřené mimo jiné na zjištění pracovní a psychické zátěže učitelů různých stupňů škol u náhodně vybraného vzorku zástupců učitelské profese. K hodnocení vlivů pracovní činnosti na psychiku učitelů byl použit Meisterův dotazník. Výzkumu se účastnilo 484 respondentů - 201 učitelů základních škol, 227 učitelů středních škol (klasických gymnázií, víceletých gymnázií a středních odborných škol) a 56 vysokoškolských učitelů. Provedené epidemiologické šetření prokázalo poměrně vysokou spokojenost s vykonávanou profesí, kdy velice či spíše spokojených bylo 84,4% učitelů. Potvrdili jsme vysokou fyzickou a zejména psychickou náročnost základního školství, pocit nízké společenské prestiže učitelské profese mezi učitelizákladních škol a nižší spokojenost s finančním zajištěním rodiny. V naší studii si v rámci subjektivního hodnocení pracovní psychické zátěže (Meisterův dotazník) na nervozitu stěžovalo 13,4% respondentů, psychickou únavu a ochablost poc

  • Název v anglickém jazyce

    Work psychic load and satisfaction of teachers at various levels of

  • Popis výsledku anglicky

    This anonymous survey specializes among others in investigation concerning work and psychic load of teachers at various levels of schools. The survey was realized with a randomly selected sample of representatives of teachers. The Meister questionnaire was used to evaluate the influences of working activity upon teacher's psyche. During this research we obtained answers from 484 respondents - 201 teachers at primary schools, 227 teachers at secondary schools (classical grammar schools, multiannual grammar schools as well as secondary vocational schools) and 56 university teachers. The realized epidemiological research showed relatively high satisfaction with this profession when 84,4 % of teachers were very or rather satisfied. We confirmed high physical and especially psychical demands at primary schools, the feeling of low social prestige of this profession concerning teachers at primary schools and rather low satisfaction with financial ensurance of their families. In our study with

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    FM - Hygiena

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Škola a Zdraví 21 Studie k výchově ke zdraví

  • ISBN

    978-80-210-5722-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    221-232

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    30. 8. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku