Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perceived Life Satisfaction and Burntout Syndrome among Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73586436" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73586436 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ijlel.com/conferance17/115.pdf" target="_blank" >http://www.ijlel.com/conferance17/115.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perceived Life Satisfaction and Burntout Syndrome among Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The teaching profession is one of the professions considered vulnerable to a phenomenon called the burnout syndrome. Life satisfaction, which is a part of well-being, is supposed to be associated with a degree of burnout. The aim of the present study is to investigate the current susceptibility to the burnout syndrome among elementary school teachers and secondary school teachers in relation to subjectively perceived overall life satisfaction and work satisfaction. The data were obtained by means of the Maslach Burnout Inventory and the Life Satisfaction Questionnaire. The results showed that one-third of teachers were significantly emotionally distressed and showed a low level of personal satisfaction. One-fifth of teachers reported a high level of depersonalization. Teachers in elementary schools are significantly more emotionally exhausted than teachers in secondary schools. The level of work satisfaction is significantly negatively associated with the level of emotional exhaustion, and positively associated with overall life satisfaction and the level of personal satisfaction.

  • Název v anglickém jazyce

    Perceived Life Satisfaction and Burntout Syndrome among Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The teaching profession is one of the professions considered vulnerable to a phenomenon called the burnout syndrome. Life satisfaction, which is a part of well-being, is supposed to be associated with a degree of burnout. The aim of the present study is to investigate the current susceptibility to the burnout syndrome among elementary school teachers and secondary school teachers in relation to subjectively perceived overall life satisfaction and work satisfaction. The data were obtained by means of the Maslach Burnout Inventory and the Life Satisfaction Questionnaire. The results showed that one-third of teachers were significantly emotionally distressed and showed a low level of personal satisfaction. One-fifth of teachers reported a high level of depersonalization. Teachers in elementary schools are significantly more emotionally exhausted than teachers in secondary schools. The level of work satisfaction is significantly negatively associated with the level of emotional exhaustion, and positively associated with overall life satisfaction and the level of personal satisfaction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 17 Conference Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    976-983

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Porto, Portugal

  • Datum konání akce

    12. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku