Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Job satisfaction and risk of burnout in special needs nursery school teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73609413" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73609413 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://un-pub.eu/ojs/index.php/cjes/article/view/6350" target="_blank" >https://un-pub.eu/ojs/index.php/cjes/article/view/6350</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18844/cjes.v16i5.6350" target="_blank" >10.18844/cjes.v16i5.6350</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Job satisfaction and risk of burnout in special needs nursery school teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching in nursery schools is a demanding profession based on interaction with people. As a result, teachers are exposed to an increased risk of burnout. The main goal of the research was to find out to what extent the pedagogical staff of the mentioned nursery schools are endangered by the burnout syndrome and how satisfied they are in their profession. The research group consisted of 90 participants which included teachers from all nursery schools for children with special educational needs in the Czech Republic. To determine the empirical data, the Maslach Burnout Inventory – Educators Survey, Teacher Satisfaction Inventory and One-Dimensional Assessment Scale measuring teachers’ climate perception were used. The results suggest that special needs nursery school teachers are at a high risk of burnout in the dimension of emotional exhaustion and depersonalization in contrast to the high level of personal satisfaction, job satisfaction and satisfaction with the working climate.

  • Název v anglickém jazyce

    Job satisfaction and risk of burnout in special needs nursery school teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching in nursery schools is a demanding profession based on interaction with people. As a result, teachers are exposed to an increased risk of burnout. The main goal of the research was to find out to what extent the pedagogical staff of the mentioned nursery schools are endangered by the burnout syndrome and how satisfied they are in their profession. The research group consisted of 90 participants which included teachers from all nursery schools for children with special educational needs in the Czech Republic. To determine the empirical data, the Maslach Burnout Inventory – Educators Survey, Teacher Satisfaction Inventory and One-Dimensional Assessment Scale measuring teachers’ climate perception were used. The results suggest that special needs nursery school teachers are at a high risk of burnout in the dimension of emotional exhaustion and depersonalization in contrast to the high level of personal satisfaction, job satisfaction and satisfaction with the working climate.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cypriot Journal of Educational Sciences

  • ISSN

    1305-9076

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CY - Kyperská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    "2353–2367"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85119589540