Učitelé mateřských škol a míra jejich ohrožení syndromem vyhoření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73607609" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73607609 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://webcentrum.muni.cz/media/3343087/capv-2021-sborni-k-prispevku-na-ceste-ke-spravedlnosti.pdf" target="_blank" >https://webcentrum.muni.cz/media/3343087/capv-2021-sborni-k-prispevku-na-ceste-ke-spravedlnosti.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitelé mateřských škol a míra jejich ohrožení syndromem vyhoření
Popis výsledku v původním jazyce
Profese učitele patří k jedné z nejvíce ohrožených profesních skupin, které jsou ohroženy syndromem vyhoření. Příspěvek si klade za cíl zjistit míru rizika ohrožení syndromem vyhoření u učitelů MŠ Jihomoravského kraje, a to v návaznosti na jejich pracovní spokojenost a další proměnné. Výzkumný soubor tvořilo 485 učitelů mateřských škol. Sběr dat probíhal prostřednictvím online dotazníkového šetření. Míra rizika syndromu vyhoření byla měřena pomocí výzkumného nástroje Maslach Burnout Inventory – Educators Survey (MBI‑ES), pracovní spokojenost pak prostřednictvím škály Pracovní spokojenost učitelů byla zjišťována prostřednictvím inventáře Hodnocení spokojenosti učitelů (HSU). Ze závěrů výzkumu lze konstatovat, že výskyt rizika syndromu vyhoření u učitelů mateřských škol je relativně nízký a převládá vysoká míra pracovní spokojenosti.
Název v anglickém jazyce
Kindergarten teachers and the degree of their risk of burnout
Popis výsledku anglicky
Teaching is among the professions most at risk of being affected by the burnout syndrome, esp. due to constant contact with other people and high demands on the performance of the profession. The paper aims to determine the level of burnout syndrome in Czech kindergarten teachers, in relation to their job satisfaction and other variables. The research group consisted of 485 kindergarten teachers. The level of burnout was measured using the Maslach Burnout Inventory - Educators Survey (MBI‑ES) while the job satisfaction was measured using the Teacher Job Satisfaction scale (HSU). The conclusions of the research show that the incidence of burnout syndrome in kindergarten teachers is low while the level of job satisfaction is high.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-7392-367-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
85-89
Název nakladatele
Česká asociace pedagogického výzkumu
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
13. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—