Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitelé mateřských škol a míra jejich ohrožení syndromem vyhoření

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73607609" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73607609 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://webcentrum.muni.cz/media/3343087/capv-2021-sborni-k-prispevku-na-ceste-ke-spravedlnosti.pdf" target="_blank" >https://webcentrum.muni.cz/media/3343087/capv-2021-sborni-k-prispevku-na-ceste-ke-spravedlnosti.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitelé mateřských škol a míra jejich ohrožení syndromem vyhoření

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Profese učitele patří k jedné z nejvíce ohrožených profesních skupin, které jsou ohroženy syndromem vyhoření. Příspěvek si klade za cíl zjistit míru rizika ohrožení syndromem vyhoření u učitelů MŠ Jihomoravského kraje, a to v návaznosti na jejich pracovní spokojenost a další proměnné. Výzkumný soubor tvořilo 485 učitelů mateřských škol. Sběr dat probíhal prostřednictvím online dotazníkového šetření. Míra rizika syndromu vyhoření byla měřena pomocí výzkumného nástroje Maslach Burnout Inventory – Educators Survey (MBI‑ES), pracovní spokojenost pak prostřednictvím škály Pracovní spokojenost učitelů byla zjišťována prostřednictvím inventáře Hodnocení spokojenosti učitelů (HSU). Ze závěrů výzkumu lze konstatovat, že výskyt rizika syndromu vyhoření u učitelů mateřských škol je relativně nízký a převládá vysoká míra pracovní spokojenosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Kindergarten teachers and the degree of their risk of burnout

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching is among the professions most at risk of being affected by the burnout syndrome, esp. due to constant contact with other people and high demands on the performance of the profession. The paper aims to determine the level of burnout syndrome in Czech kindergarten teachers, in relation to their job satisfaction and other variables. The research group consisted of 485 kindergarten teachers. The level of burnout was measured using the Maslach Burnout Inventory - Educators Survey (MBI‑ES) while the job satisfaction was measured using the Teacher Job Satisfaction scale (HSU). The conclusions of the research show that the incidence of burnout syndrome in kindergarten teachers is low while the level of job satisfaction is high.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-7392-367-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    85-89

  • Název nakladatele

    Česká asociace pedagogického výzkumu

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    13. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku