Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of workload by men and women teachesr and self-assessed health staus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F10%3AA12012VR" target="_blank" >RIV/61988987:17250/10:A12012VR - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Perception of workload by men and women teachesr and self-assessed health staus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zavývá souvislostmi subjektivního zdraví a percipované zátěže mezi muži a ženami vykonávající učitelskou profesi.U výzkumného souboru učitelů působících na druhém stupni základních škol v ČR (N=967) byl podpořen předpoklad o relativně vysokémíře subjektivní pracovní zátěže učitelství. Subjektivního hodnocení vlastního zdraví vykazovalo smysluplné, ale nízké korelace se zátěží i spokojeností učitelů. Rozdíly mezi učiteli a učitelkami byly zjištěny v některých souvislostech subjektivních a objektivních ukazatelů zdraví,věku, délky učitelského zaměstnání a míře důležitosti přičítané profesi.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of workload by men and women teachers and self- assessed health status

  • Popis výsledku anglicky

    The author analyzes relationships between subjective health and perceived load by men and women working as teacher. Results obtained from a research sample of teachers at the lower secondary stage of primary schools in the Czech republic (N=967) confirmed the assumption of a relatively high perceived workload in the teaching profession. Self-assessment of one´s own health showed symptomatic albeit low correlations with the teachers load and satisfaction. Differences between men and women teachers were found in certain subjective and objective indicators of health, age, lenght of one´s teaching carrer and the degree of importance attributed to the profession.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0726" target="_blank" >GA406/09/0726: Psychologické aspekty zvládání zátěže mužů a žen</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    School and Health. Papers of Health Education

  • ISBN

    978-80-210-5260-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    123-130

  • Název nakladatele

    Brno MU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    24. 8. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku