Perception of workload by men and women teachesr and self-assessed health staus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F10%3AA12012VR" target="_blank" >RIV/61988987:17250/10:A12012VR - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Perception of workload by men and women teachesr and self-assessed health staus
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zavývá souvislostmi subjektivního zdraví a percipované zátěže mezi muži a ženami vykonávající učitelskou profesi.U výzkumného souboru učitelů působících na druhém stupni základních škol v ČR (N=967) byl podpořen předpoklad o relativně vysokémíře subjektivní pracovní zátěže učitelství. Subjektivního hodnocení vlastního zdraví vykazovalo smysluplné, ale nízké korelace se zátěží i spokojeností učitelů. Rozdíly mezi učiteli a učitelkami byly zjištěny v některých souvislostech subjektivních a objektivních ukazatelů zdraví,věku, délky učitelského zaměstnání a míře důležitosti přičítané profesi.
Název v anglickém jazyce
Perception of workload by men and women teachers and self- assessed health status
Popis výsledku anglicky
The author analyzes relationships between subjective health and perceived load by men and women working as teacher. Results obtained from a research sample of teachers at the lower secondary stage of primary schools in the Czech republic (N=967) confirmed the assumption of a relatively high perceived workload in the teaching profession. Self-assessment of one´s own health showed symptomatic albeit low correlations with the teachers load and satisfaction. Differences between men and women teachers were found in certain subjective and objective indicators of health, age, lenght of one´s teaching carrer and the degree of importance attributed to the profession.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0726" target="_blank" >GA406/09/0726: Psychologické aspekty zvládání zátěže mužů a žen</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
School and Health. Papers of Health Education
ISBN
978-80-210-5260-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
123-130
Název nakladatele
Brno MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
24. 8. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—