Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The social perception of Big Five personality on the basis of facial photographs with neutral expression in relation to personality of judged individual

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F14%3A10285727" target="_blank" >RIV/00216208:11240/14:10285727 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The social perception of Big Five personality on the basis of facial photographs with neutral expression in relation to personality of judged individual

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The facial features elicit some personality attributions-social stereotypes. The"self-fulfilling prophecy" model states that we have a tendency to act in a way in order to fulfil other people's expectations of us and this mechanism can play a role in thedevelopment of the relationship between facial morphology and personality. The present study tested the influence of the facial characteristics of attractiveness, masculinity, and baby-facedness on ratings of the Big Five characteristics (openness, conscientiousness, extraversion, agreeableness,and neuroticism) (Costa & Mcrae, 1992).We found that facial attractiveness increased the scores for judgements of pro-social characteristics (openness, extraversion, conscientiousness, agreeableness) and decreased the judgement of neuroticism for both sexes.On the other hand, facial masculinity decreased the judgements all Big Five personality characteristics in case of female targets and for conscientiousness and agreeableness in case of male t

  • Název v anglickém jazyce

    The social perception of Big Five personality on the basis of facial photographs with neutral expression in relation to personality of judged individual

  • Popis výsledku anglicky

    The facial features elicit some personality attributions-social stereotypes. The"self-fulfilling prophecy" model states that we have a tendency to act in a way in order to fulfil other people's expectations of us and this mechanism can play a role in thedevelopment of the relationship between facial morphology and personality. The present study tested the influence of the facial characteristics of attractiveness, masculinity, and baby-facedness on ratings of the Big Five characteristics (openness, conscientiousness, extraversion, agreeableness,and neuroticism) (Costa & Mcrae, 1992).We found that facial attractiveness increased the scores for judgements of pro-social characteristics (openness, extraversion, conscientiousness, agreeableness) and decreased the judgement of neuroticism for both sexes.On the other hand, facial masculinity decreased the judgements all Big Five personality characteristics in case of female targets and for conscientiousness and agreeableness in case of male t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP407%2F10%2FP322" target="_blank" >GPP407/10/P322: Sociální stereotypy v percepci lidské tváře ve vztahu k celkovému sebepojetí hodnoceného jedince</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Body in Relationship, Self-Other-Society

  • ISBN

    978-1-908729-10-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    135-146

  • Název nakladatele

    Body Psychotherapy Publication

  • Místo vydání

    Stow

  • Místo konání akce

    Lisabon, Portugalsko

  • Datum konání akce

    11. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku