Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of gender and personality traits (BFI-10) on innovativeness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F17%3A43915187" target="_blank" >RIV/60461373:22340/17:43915187 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60461373:22810/17:43915187 RIV/61384399:31140/17:00051742

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of gender and personality traits (BFI-10) on innovativeness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper investigates whether gender and/or personality traits influence innovativeness, based on questionnaire (N=264, conducted in December 2016-January 2017) among university students from the Czech Republic. The Big Five Inventory (BFI); a self-report inventory designed to measure five personality traits (extraversion, agreeableness, conscientiousness, neuroticism, openness to experience) was used. A general linear model was used to analyze impact of gender and BFI on innovativeness. It is a replication. Results confirm that all but agreaableness had significant impact on self-perceived innovativeness: according to a linear regression model, extraversion, conscientiousness, neuroticism, openness to experience, and gender influence self-perceived innovativeness. Impact of extraversion, conscientiousness, and openness to experience is positive. Impact of neuroticism is negative. And men rate their innovativeness higher than women, controlling for personality traits.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of gender and personality traits (BFI-10) on innovativeness

  • Popis výsledku anglicky

    The paper investigates whether gender and/or personality traits influence innovativeness, based on questionnaire (N=264, conducted in December 2016-January 2017) among university students from the Czech Republic. The Big Five Inventory (BFI); a self-report inventory designed to measure five personality traits (extraversion, agreeableness, conscientiousness, neuroticism, openness to experience) was used. A general linear model was used to analyze impact of gender and BFI on innovativeness. It is a replication. Results confirm that all but agreaableness had significant impact on self-perceived innovativeness: according to a linear regression model, extraversion, conscientiousness, neuroticism, openness to experience, and gender influence self-perceived innovativeness. Impact of extraversion, conscientiousness, and openness to experience is positive. Impact of neuroticism is negative. And men rate their innovativeness higher than women, controlling for personality traits.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Conference Liberec Economic Forum

  • ISBN

    978-80-7494-349-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    234-239

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    11. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000426486500026