Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do gender and personality traits (BFI-10) influence self-perceived innovativeness?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902298" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902298 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/open?id=0B8csOSUHobyNTndnRXc2S3QyeTQ" target="_blank" >https://drive.google.com/open?id=0B8csOSUHobyNTndnRXc2S3QyeTQ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do gender and personality traits (BFI-10) influence self-perceived innovativeness?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Innovativeness is a useful trait in many walks of life. The aim of this paper is to investigate if gender and personality traits influence rating of self-perceived innovativeness. There are two versions of the dependent variable used - innovativeness in the eyes of others, and innovativeness in one's own opinion. Big Five Inventory-10 is used to measure personality traits. Findings are that conscientiousness influences self-perceived innovativeness in the eyes of others, and openness to experience influences self-perceived innovativeness in one's own opinion. Conscientiousness also influences the difference between the two innovativeness variables.

  • Název v anglickém jazyce

    Do gender and personality traits (BFI-10) influence self-perceived innovativeness?

  • Popis výsledku anglicky

    Innovativeness is a useful trait in many walks of life. The aim of this paper is to investigate if gender and personality traits influence rating of self-perceived innovativeness. There are two versions of the dependent variable used - innovativeness in the eyes of others, and innovativeness in one's own opinion. Big Five Inventory-10 is used to measure personality traits. Findings are that conscientiousness influences self-perceived innovativeness in the eyes of others, and openness to experience influences self-perceived innovativeness in one's own opinion. Conscientiousness also influences the difference between the two innovativeness variables.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing (ISCOBEMM) 2016

  • ISBN

    978-80-210-8348-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    25-31

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    15. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000387180500004