Do gender and personality traits (BFI-10) influence self-perceived innovativeness?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902298" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902298 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/open?id=0B8csOSUHobyNTndnRXc2S3QyeTQ" target="_blank" >https://drive.google.com/open?id=0B8csOSUHobyNTndnRXc2S3QyeTQ</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Do gender and personality traits (BFI-10) influence self-perceived innovativeness?
Popis výsledku v původním jazyce
Innovativeness is a useful trait in many walks of life. The aim of this paper is to investigate if gender and personality traits influence rating of self-perceived innovativeness. There are two versions of the dependent variable used - innovativeness in the eyes of others, and innovativeness in one's own opinion. Big Five Inventory-10 is used to measure personality traits. Findings are that conscientiousness influences self-perceived innovativeness in the eyes of others, and openness to experience influences self-perceived innovativeness in one's own opinion. Conscientiousness also influences the difference between the two innovativeness variables.
Název v anglickém jazyce
Do gender and personality traits (BFI-10) influence self-perceived innovativeness?
Popis výsledku anglicky
Innovativeness is a useful trait in many walks of life. The aim of this paper is to investigate if gender and personality traits influence rating of self-perceived innovativeness. There are two versions of the dependent variable used - innovativeness in the eyes of others, and innovativeness in one's own opinion. Big Five Inventory-10 is used to measure personality traits. Findings are that conscientiousness influences self-perceived innovativeness in the eyes of others, and openness to experience influences self-perceived innovativeness in one's own opinion. Conscientiousness also influences the difference between the two innovativeness variables.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing (ISCOBEMM) 2016
ISBN
978-80-210-8348-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
25-31
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
15. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000387180500004