Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tactile generation and digital immigrants: Using Media in the Formal and Informal Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F14%3A10287714" target="_blank" >RIV/00216208:11240/14:10287714 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00237752:_____/14:#0000216

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tactile generation and digital immigrants: Using Media in the Formal and Informal Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the way in which current Czech pupils and students as the representatives of the so-called "tactile generation" use various types of media in formal and informal education and what their teachers think about using media in education. The research was designed as a practical research. Pupils from one elementary school in Prague (10 - 15 years) and students from two high schools (15 - 20 years) participated in this research. This research serves as the basis for discussion of the role of (new) media in the process of education of Czech youth.

  • Název v anglickém jazyce

    Tactile generation and digital immigrants: Using Media in the Formal and Informal Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the way in which current Czech pupils and students as the representatives of the so-called "tactile generation" use various types of media in formal and informal education and what their teachers think about using media in education. The research was designed as a practical research. Pupils from one elementary school in Prague (10 - 15 years) and students from two high schools (15 - 20 years) participated in this research. This research serves as the basis for discussion of the role of (new) media in the process of education of Czech youth.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    E-learning and Intercultural Competences Development in Different Countries

  • ISBN

    978-83-60071-76-2

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    215-228

  • Počet stran knihy

    480

  • Název nakladatele

    University of Silesia in Katowice

  • Místo vydání

    Katowice

  • Kód UT WoS kapitoly