Tactile generation and digital immigrants: Using Media in the Formal and Informal Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F14%3A10287714" target="_blank" >RIV/00216208:11240/14:10287714 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00237752:_____/14:#0000216
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tactile generation and digital immigrants: Using Media in the Formal and Informal Education
Popis výsledku v původním jazyce
The article focuses on the way in which current Czech pupils and students as the representatives of the so-called "tactile generation" use various types of media in formal and informal education and what their teachers think about using media in education. The research was designed as a practical research. Pupils from one elementary school in Prague (10 - 15 years) and students from two high schools (15 - 20 years) participated in this research. This research serves as the basis for discussion of the role of (new) media in the process of education of Czech youth.
Název v anglickém jazyce
Tactile generation and digital immigrants: Using Media in the Formal and Informal Education
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the way in which current Czech pupils and students as the representatives of the so-called "tactile generation" use various types of media in formal and informal education and what their teachers think about using media in education. The research was designed as a practical research. Pupils from one elementary school in Prague (10 - 15 years) and students from two high schools (15 - 20 years) participated in this research. This research serves as the basis for discussion of the role of (new) media in the process of education of Czech youth.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
E-learning and Intercultural Competences Development in Different Countries
ISBN
978-83-60071-76-2
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
215-228
Počet stran knihy
480
Název nakladatele
University of Silesia in Katowice
Místo vydání
Katowice
Kód UT WoS kapitoly
—