Jak hodnotili čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti víceletých gymnázií environmentální problémy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F10%3A00003385" target="_blank" >RIV/62690094:18470/10:00003385 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak hodnotili čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti víceletých gymnázií environmentální problémy
Popis výsledku v původním jazyce
V článku se zabýváme analýzou postojů českých patnáctiletých žáků základní školy a studentů gymnázia v oblasti tvorby a ochrany životního prostředí a environmentálních problémů. Jde o analýzu části "Já a výzvy životního prostředí" mezinárodního projektuROSE (Relevance of Science Education), kterého se zúčastnilo od roku 2005 v České republice více než 2000 respondentů. Z analýz vyplývá, že čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti gymnázií vnímají ohrožování životního prostředí jako věc, kteráse jich bezprostředně týká a že k nápravě mohou přispět i oni sami. Statisticky významné rozdíly byly zaznamenány v největším rozsahu v názorech dívek a chlapců, menší rozdíly byly detekovány v názorech respondentů ve prospěch studentů gymnázia a nebylyzaznamenány rozdíly podle velikosti bydliště žáků a studentů.
Název v anglickém jazyce
How evaluate Czech 15-years-old learners and students of basic schools and grammar schools environmental problems
Popis výsledku anglicky
In the article there are presented attitudes of Czech 15-years-old learners and students of basic schools and grammar schools in the environmental area. Results were gained from international project ROSE (Relevance of Science Education) - part "Me and the Environmental Challenges" in which took part more as 2000 respondents from the Czech Republic. By analysis of Likert-scales perceive Czech 15-years-old pupils an endangering of environment as their concerned area and they can contribute to improve environmental problems. Statistically significant differences were registered mostly by boys and girls, a less by type of school (basic and grammar) for the small benefit of grammar school students and no differences were detected by size of their residence.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—