Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prague: imagining the metropolis of romance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F15%3A10295131" target="_blank" >RIV/00216208:11240/15:10295131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prague: imagining the metropolis of romance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper views Korean tourists in Prague through the lenses of urban anthropology and anthropology of tourism in order to map their image of the city of Prague. It aims to see whether and to what extent this image could be related to the portrayal of the city as a site of romance in the TV series "Lovers in Prague" and/or if particular locations or body techniques among Korean tourists would perpetuate to create a Korean-specific image of Prague; the two main groups of Koreans coming to Prague being young backpackers and newly-weds. In order to do this, a preliminary research through Naver keyword search has been carried out. The paper then discusses the elements of the city image created by the supply-side and the demand-side before moving to discussion on a possible future research on this topic.

  • Název v anglickém jazyce

    Prague: imagining the metropolis of romance

  • Popis výsledku anglicky

    This paper views Korean tourists in Prague through the lenses of urban anthropology and anthropology of tourism in order to map their image of the city of Prague. It aims to see whether and to what extent this image could be related to the portrayal of the city as a site of romance in the TV series "Lovers in Prague" and/or if particular locations or body techniques among Korean tourists would perpetuate to create a Korean-specific image of Prague; the two main groups of Koreans coming to Prague being young backpackers and newly-weds. In order to do this, a preliminary research through Naver keyword search has been carried out. The paper then discusses the elements of the city image created by the supply-side and the demand-side before moving to discussion on a possible future research on this topic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Dálný východ

  • ISSN

    1805-1049

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    61-71

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus