Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visual Literacy as Systematic Competence in Visual Design and Production

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F15%3A10312143" target="_blank" >RIV/00216208:11240/15:10312143 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.inter-disciplinary.net/publishing/product/creating-a-visual-world/" target="_blank" >http://www.inter-disciplinary.net/publishing/product/creating-a-visual-world/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visual Literacy as Systematic Competence in Visual Design and Production

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution argues about the principles of active participation in visual communication. Normally, such a visual communication has been reserved only for the professionals from the media design, as a general public mostly does not feel competent tocommunicate visual functions. We do reconsider elementary questions of visual sign language and its implementation within the effort for fostering students to learn how to apply these visual means in daily practice. As visual means, we might shortlist aline, surface, shape, contour or volume etc. These visual means neither have a distinct implementation, nor the minority of the population is being competent to approximate these elements to original individual visual design. Gradual change in the discourse on visual language has been led foremost about the generalization and simplification of this visual language that empowers the individual in the orientation in the structure of this visual language, and equally in the learning of new

  • Název v anglickém jazyce

    Visual Literacy as Systematic Competence in Visual Design and Production

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution argues about the principles of active participation in visual communication. Normally, such a visual communication has been reserved only for the professionals from the media design, as a general public mostly does not feel competent tocommunicate visual functions. We do reconsider elementary questions of visual sign language and its implementation within the effort for fostering students to learn how to apply these visual means in daily practice. As visual means, we might shortlist aline, surface, shape, contour or volume etc. These visual means neither have a distinct implementation, nor the minority of the population is being competent to approximate these elements to original individual visual design. Gradual change in the discourse on visual language has been led foremost about the generalization and simplification of this visual language that empowers the individual in the orientation in the structure of this visual language, and equally in the learning of new

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Creating a Visual World: From Concepts to Classrooms

  • ISBN

    978-1-84888-389-5

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    23-33

  • Počet stran knihy

    108

  • Název nakladatele

    Inter-Disciplinary Press

  • Místo vydání

    Oxford

  • Kód UT WoS kapitoly