Creating visually effective materials for English learners
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23410%2F19%3A43957669" target="_blank" >RIV/49777513:23410/19:43957669 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23420/19:43957669
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creating visually effective materials for English learners
Popis výsledku v původním jazyce
This ebook imparts knowledge about visual language and its use in the fields of technical communication and graphic design to TESOL materials development. It offers specific guidance on the visual design of language learning materials with basic information on the whats and how tos. It teaches how to match the unique purposes of various texts and genres with the needs and proficiency levels of English language learners (ELLs). It illustrates visually effective document design and provides practical suggestions for improving the comprehensibility and usability of teacher-made materials to better serve ELLs. The book has three main sections that correspond with the well-known instructional lesson- planning framework of “Into, Through, and Beyond:”
Název v anglickém jazyce
Creating visually effective materials for English learners
Popis výsledku anglicky
This ebook imparts knowledge about visual language and its use in the fields of technical communication and graphic design to TESOL materials development. It offers specific guidance on the visual design of language learning materials with basic information on the whats and how tos. It teaches how to match the unique purposes of various texts and genres with the needs and proficiency levels of English language learners (ELLs). It illustrates visually effective document design and provides practical suggestions for improving the comprehensibility and usability of teacher-made materials to better serve ELLs. The book has three main sections that correspond with the well-known instructional lesson- planning framework of “Into, Through, and Beyond:”
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-1-942799-20-7
Počet stran knihy
121
Název nakladatele
TESOL Press
Místo vydání
Alexandria, USA
Kód UT WoS knihy
—