Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creating visually effective materials for English learners

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23410%2F19%3A43957669" target="_blank" >RIV/49777513:23410/19:43957669 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/19:43957669

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creating visually effective materials for English learners

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This ebook imparts knowledge about visual language and its use in the fields of technical communication and graphic design to TESOL materials development. It offers specific guidance on the visual design of language learning materials with basic information on the whats and how tos. It teaches how to match the unique purposes of various texts and genres with the needs and proficiency levels of English language learners (ELLs). It illustrates visually effective document design and provides practical suggestions for improving the comprehensibility and usability of teacher-made materials to better serve ELLs. The book has three main sections that correspond with the well-known instructional lesson- planning framework of “Into, Through, and Beyond:”

  • Název v anglickém jazyce

    Creating visually effective materials for English learners

  • Popis výsledku anglicky

    This ebook imparts knowledge about visual language and its use in the fields of technical communication and graphic design to TESOL materials development. It offers specific guidance on the visual design of language learning materials with basic information on the whats and how tos. It teaches how to match the unique purposes of various texts and genres with the needs and proficiency levels of English language learners (ELLs). It illustrates visually effective document design and provides practical suggestions for improving the comprehensibility and usability of teacher-made materials to better serve ELLs. The book has three main sections that correspond with the well-known instructional lesson- planning framework of “Into, Through, and Beyond:”

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-1-942799-20-7

  • Počet stran knihy

    121

  • Název nakladatele

    TESOL Press

  • Místo vydání

    Alexandria, USA

  • Kód UT WoS knihy