CHARACTERISTIC LINGUISTIC FEATURES OF COMMERCIAL CONSUMER ADVERTISING OF CARS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F13%3APU106894" target="_blank" >RIV/00216305:26220/13:PU106894 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CHARACTERISTIC LINGUISTIC FEATURES OF COMMERCIAL CONSUMER ADVERTISING OF CARS
Popis výsledku v původním jazyce
The author has in this article summarized the characteristic linguistic features of commercial consumer advertising of cars. The article deals with the structure and stylistic markers of the language of advertising paying special attention to the interaction of the visual and verbal message in the text. A study of twenty car advertisements from Vogue, Elle, Cosmopolitan and Marie Claire magazines 1994-1996 has been carried out. Choosing advertisements that promote similar models of cars has enabled theauthor to trace some elements of advertisement policy used by the companies.
Název v anglickém jazyce
CHARACTERISTIC LINGUISTIC FEATURES OF COMMERCIAL CONSUMER ADVERTISING OF CARS
Popis výsledku anglicky
The author has in this article summarized the characteristic linguistic features of commercial consumer advertising of cars. The article deals with the structure and stylistic markers of the language of advertising paying special attention to the interaction of the visual and verbal message in the text. A study of twenty car advertisements from Vogue, Elle, Cosmopolitan and Marie Claire magazines 1994-1996 has been carried out. Choosing advertisements that promote similar models of cars has enabled theauthor to trace some elements of advertisement policy used by the companies.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
English Studies, Department of Foreign Languages
ISBN
978-80-214-4837-7
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Počet stran knihy
116
Název nakladatele
VUTIUM
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—