Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifying odometer fraud in used car market data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F17%3A43892888" target="_blank" >RIV/44555601:13510/17:43892888 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tranpol.2017.07.018" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.tranpol.2017.07.018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tranpol.2017.07.018" target="_blank" >10.1016/j.tranpol.2017.07.018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identifying odometer fraud in used car market data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper investigates the presence of odometer fraud in the used car market using a large dataset of car sale advertisements from the Czech Republic. The strategic aspects of sale decisions and the practice of rounding odometer readings, however, render the standard statistical tests for fabricated data invalid. I therefore develop and employ a modification of the last-digit test, which has been used to detect fraud in election data. Simulations using the data from advertisements and travel survey data from the United States support the validity of this test under alternative distributional assumptions. The results suggest that suspicious patterns are more prevalent in the segment of cars imported from abroad. I also show that this test can be used at the seller level, which may be of interest to authorities and market participants.

  • Název v anglickém jazyce

    Identifying odometer fraud in used car market data

  • Popis výsledku anglicky

    This paper investigates the presence of odometer fraud in the used car market using a large dataset of car sale advertisements from the Czech Republic. The strategic aspects of sale decisions and the practice of rounding odometer readings, however, render the standard statistical tests for fabricated data invalid. I therefore develop and employ a modification of the last-digit test, which has been used to detect fraud in election data. Simulations using the data from advertisements and travel survey data from the United States support the validity of this test under alternative distributional assumptions. The results suggest that suspicious patterns are more prevalent in the segment of cars imported from abroad. I also show that this test can be used at the seller level, which may be of interest to authorities and market participants.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transport Policy

  • ISSN

    0967-070X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    November 2017

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    10-23

  • Kód UT WoS článku

    000418970300002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85027867830