Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-Touch and the Perception of the Other

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F15%3A10312238" target="_blank" >RIV/00216208:11240/15:10312238 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-Touch and the Perception of the Other

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Husserl's account of intersubjective recognition in the Cartesian Meditations seems to suffer from an obvious difficulty. It is based on the appearing behavior of Others, which the recognizing subject compares with his own behavior. If they are harmonious, then the recognition is successful. As Husserl writes in this regard, "The experienced animate organism [Leib] of the Other continues to manifest itself as actually an animate organism solely through its continually harmonious behavior ... The organism is experienced as a pseudo-organism [Schein-Leib] precisely when it does not agree in its behavior." "Harmonious" means harmonious with the observing subject's behavior: I regard myself and my Other. To the point that the Other behaves as I would in asimilar situation, I recognize him as a subject like myself. The basis for this recognition is the similarlity of our appearing bodies. Yet, as Lanei Rodemeyer has pointed out, "my experience of my own body is nothing like my experience o

  • Název v anglickém jazyce

    Self-Touch and the Perception of the Other

  • Popis výsledku anglicky

    Husserl's account of intersubjective recognition in the Cartesian Meditations seems to suffer from an obvious difficulty. It is based on the appearing behavior of Others, which the recognizing subject compares with his own behavior. If they are harmonious, then the recognition is successful. As Husserl writes in this regard, "The experienced animate organism [Leib] of the Other continues to manifest itself as actually an animate organism solely through its continually harmonious behavior ... The organism is experienced as a pseudo-organism [Schein-Leib] precisely when it does not agree in its behavior." "Harmonious" means harmonious with the observing subject's behavior: I regard myself and my Other. To the point that the Other behaves as I would in asimilar situation, I recognize him as a subject like myself. The basis for this recognition is the similarlity of our appearing bodies. Yet, as Lanei Rodemeyer has pointed out, "my experience of my own body is nothing like my experience o

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Phenomenology and the Metaphysics of Sight

  • ISBN

    978-90-04-30190-0

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    224-238

  • Počet stran knihy

    241

  • Název nakladatele

    Brill Academic Publishers

  • Místo vydání

    Leiden

  • Kód UT WoS kapitoly