Sexual Harassment in Czech education system
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F15%3A10314924" target="_blank" >RIV/00216208:11240/15:10314924 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/15:10314924
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sexual Harassment in Czech education system
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter focuses on the question of proper and improper behavior of teachers towards students in high schools. Based on a survey of 1,237 students, we show what types of teacher behavior that can be characterized as sexual harassment are considered unpleasant by students and what their incidence is. A part of the survey instrument was inspired by the SEQ (Sexual Experience Questionnaire), which let us compare Czech results with those foreign research findings. The comparison reveals about the same incidence of sexual harassment in Czech high schools, but much lower student sensitivity about its improperness. Czech students are much more tolerant towards teacher behavior which can be characterized as sexual harassment. Girls are much more critical than boys and students' critical distance depends on a concrete context.
Název v anglickém jazyce
Sexual Harassment in Czech education system
Popis výsledku anglicky
The chapter focuses on the question of proper and improper behavior of teachers towards students in high schools. Based on a survey of 1,237 students, we show what types of teacher behavior that can be characterized as sexual harassment are considered unpleasant by students and what their incidence is. A part of the survey instrument was inspired by the SEQ (Sexual Experience Questionnaire), which let us compare Czech results with those foreign research findings. The comparison reveals about the same incidence of sexual harassment in Czech high schools, but much lower student sensitivity about its improperness. Czech students are much more tolerant towards teacher behavior which can be characterized as sexual harassment. Girls are much more critical than boys and students' critical distance depends on a concrete context.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E08058" target="_blank" >2E08058: Sexuální obtěžování ve vysokoškolském prostředí: výskyt a vnímání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Education. Opole University Annual.
ISBN
978-83-929872-6-0
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
109-134
Počet stran knihy
256
Název nakladatele
Instytut Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Opolskiego
Místo vydání
Inowroclaw
Kód UT WoS kapitoly
—