Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sexual Harassment in Czech education system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F15%3A10314924" target="_blank" >RIV/00216208:11240/15:10314924 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/15:10314924

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sexual Harassment in Czech education system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter focuses on the question of proper and improper behavior of teachers towards students in high schools. Based on a survey of 1,237 students, we show what types of teacher behavior that can be characterized as sexual harassment are considered unpleasant by students and what their incidence is. A part of the survey instrument was inspired by the SEQ (Sexual Experience Questionnaire), which let us compare Czech results with those foreign research findings. The comparison reveals about the same incidence of sexual harassment in Czech high schools, but much lower student sensitivity about its improperness. Czech students are much more tolerant towards teacher behavior which can be characterized as sexual harassment. Girls are much more critical than boys and students' critical distance depends on a concrete context.

  • Název v anglickém jazyce

    Sexual Harassment in Czech education system

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on the question of proper and improper behavior of teachers towards students in high schools. Based on a survey of 1,237 students, we show what types of teacher behavior that can be characterized as sexual harassment are considered unpleasant by students and what their incidence is. A part of the survey instrument was inspired by the SEQ (Sexual Experience Questionnaire), which let us compare Czech results with those foreign research findings. The comparison reveals about the same incidence of sexual harassment in Czech high schools, but much lower student sensitivity about its improperness. Czech students are much more tolerant towards teacher behavior which can be characterized as sexual harassment. Girls are much more critical than boys and students' critical distance depends on a concrete context.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E08058" target="_blank" >2E08058: Sexuální obtěžování ve vysokoškolském prostředí: výskyt a vnímání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Education. Opole University Annual.

  • ISBN

    978-83-929872-6-0

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    109-134

  • Počet stran knihy

    256

  • Název nakladatele

    Instytut Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Opolskiego

  • Místo vydání

    Inowroclaw

  • Kód UT WoS kapitoly