Genderově motivované a sexuální obtěžování na středních školách: hranice vhodného chování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10130746" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10130746 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Genderově motivované a sexuální obtěžování na středních školách: hranice vhodného chování
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá otázkou hranic mezi vhodným a nevhodným chováním vyučujících vůči studentkám a studentům na středních školách. Na základě dotazníkového šetření s účastí 1237 respondentů/ek ukazujeme, jaké učitelské chování se znaky sexuálního obtěžování, je studujícími považováno za nepříjemné a zároveň jak četné s ním mají zkušenosti. Jedna z částí použitého dotazníku byla inspirována dotazníkem SEQ, na jehož základě je možné české výsledky orientačně porovnávat s výskytem a mírou uvědomění sexuálníhoobtěžování v zahraničí. Z této komparace vyplývá přibližně obdobný výskyt obtěžujícího chování na středních školách v ČR, avšak výrazně nižší citlivost vůči jeho nevhodnosti, která se projevuje v tom, že čeští studující jsou tolerantnější vůči učitelskému chování s charakteristikami obtěžování. Míra kritičnosti je výrazně vyšší v případě dívek a dále v případech, kdy studující posuzují chování zasazené do konkrétního situačního kontextu. Toto zjištění má konsekvence pro formy prevence s
Název v anglickém jazyce
Gender based and sexual harassment in high schools: borders of appropriate behavior
Popis výsledku anglicky
The article discusses borders between proper and improper behavior of teachers towards high school students. Based on a survey of 1,237 students, we show what types of teacher behavior sexual harassment characteristics students consider unpleasant and how frequent their experiences with such behavior are. One part of the survey instrument was inspired by SEQ which allows to compare Czech results with frequency and awareness of sexual harassment abroad. The comparison indicates about the same occurrenceof sexual harassment in Czech high schools. However, it also shows significantly lower sensitivity to its inappropriateness. This translates to higher tolerance of Czech students to teacher behavior with sexual harassment characteristics. Girls were significantly more critical than boys. Students were also significantly more critical when behavior was considered in a concrete situational context. Research findings have implications for forms of sexual harassment prevention and also open
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1556" target="_blank" >GAP407/11/1556: Nerovné podmínky škol – nerovné šance žáků: Zkoumání vztahu mezi kvalitou učitelů, klimatem školy, výsledky žáků a jejich sociálním původem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální studia
ISSN
1214-813X
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
11-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—