Sexuální a genderové obtěžování jako projev pedagogické ne-profesionality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10106325" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10106325 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11240/11:10106325
Výsledek na webu
<a href="http://www.csvs.cz/aula/clanky/2011-2-clanky-Smetackova-Pavlik.pdf" target="_blank" >http://www.csvs.cz/aula/clanky/2011-2-clanky-Smetackova-Pavlik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sexuální a genderové obtěžování jako projev pedagogické ne-profesionality
Popis výsledku v původním jazyce
Článek diskutuje fenomén sexuálního obtěžování ve školním prostředí v souvislosti s nároky na učitelskou profesionalitu. S pomocí výsledků ze dvou výzkumů, které se zabývaly zkušenostmi vysokoškolských a středoškolských studujících se sexuálním obtěžováním, ukazuje, jaká jsou omezení v jejich reflexi tohoto fenoménu a na základě toho postuluje požadavek zvýšené reflektivity na straně vyučujících. Schopnost reflexe je znakem pedagogické profesionality, přičemž podmínkou reflexe je určité teoretické poznání. Proto článek ukazuje aktuálně dominantní konceptualizaci sexuálního obtěžování s využitím kategorie gender, zasazuje ji do kontextu dalších výkladových modelů a naznačuje jejich možné dopady pro chápání učitelské profesionality.
Název v anglickém jazyce
Sexual and Gender Harassment as Pedagogical Un-Professionalism
Popis výsledku anglicky
In the paper we discuss sexual harassment in school environment in connection with requirement of teacher professionalism. Using results of two studies that explored experiences and attitudes of university and high-school students regarding sexual harassment we show limits of teachers'' reflexivity of sexual harassment and postulate a requirement of increased reflexivity on the part of the teachers. Capacity to reflect one''s own behavior and assumptions is an attribute of pedagogical professionalism whereas a precondition of reflection is specific theoretical knowledge. That is why we discuss a current dominant conceptualization of sexual harassment building on the gender perspective. We show its position vis-a-vie other explanatory models and suggests their possible consequences for understanding teacher''s professionalism.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E08058" target="_blank" >2E08058: Sexuální obtěžování ve vysokoškolském prostředí: výskyt a vnímání</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AULA
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
35-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—