Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sexuální a genderové obtěžování jako projev pedagogické ne-profesionality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10106325" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10106325 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11240/11:10106325

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.csvs.cz/aula/clanky/2011-2-clanky-Smetackova-Pavlik.pdf" target="_blank" >http://www.csvs.cz/aula/clanky/2011-2-clanky-Smetackova-Pavlik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sexuální a genderové obtěžování jako projev pedagogické ne-profesionality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek diskutuje fenomén sexuálního obtěžování ve školním prostředí v souvislosti s nároky na učitelskou profesionalitu. S pomocí výsledků ze dvou výzkumů, které se zabývaly zkušenostmi vysokoškolských a středoškolských studujících se sexuálním obtěžováním, ukazuje, jaká jsou omezení v jejich reflexi tohoto fenoménu a na základě toho postuluje požadavek zvýšené reflektivity na straně vyučujících. Schopnost reflexe je znakem pedagogické profesionality, přičemž podmínkou reflexe je určité teoretické poznání. Proto článek ukazuje aktuálně dominantní konceptualizaci sexuálního obtěžování s využitím kategorie gender, zasazuje ji do kontextu dalších výkladových modelů a naznačuje jejich možné dopady pro chápání učitelské profesionality.

  • Název v anglickém jazyce

    Sexual and Gender Harassment as Pedagogical Un-Professionalism

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper we discuss sexual harassment in school environment in connection with requirement of teacher professionalism. Using results of two studies that explored experiences and attitudes of university and high-school students regarding sexual harassment we show limits of teachers'' reflexivity of sexual harassment and postulate a requirement of increased reflexivity on the part of the teachers. Capacity to reflect one''s own behavior and assumptions is an attribute of pedagogical professionalism whereas a precondition of reflection is specific theoretical knowledge. That is why we discuss a current dominant conceptualization of sexual harassment building on the gender perspective. We show its position vis-a-vie other explanatory models and suggests their possible consequences for understanding teacher''s professionalism.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E08058" target="_blank" >2E08058: Sexuální obtěžování ve vysokoškolském prostředí: výskyt a vnímání</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AULA

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    35-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus