Baterie testů fonologických schopností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10368602" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10368602 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Baterie testů fonologických schopností
Popis výsledku v původním jazyce
Baterie testů pro hodnocení fonologického a fonematického povědomí a fonologických procesů obsahuje stručný teoretický úvod do problematiky vývoje fonematického povědomí a fonologických procesů v předškolním a raném školním věku. Poskytuje detailní explanaci procesu administrace celkem deseti úloh pro posouzení vývojové úrovně fonematického povědomí a fonologických procesů (např. rychlého jmenování). Nabízí rovněž návod pro způsoby vyhodnocení výkonů dítěte ve všech popisovaných úlohách. Obsahuje také statistické analýzy - zejména deskriptivní, dále také výsledky analýzy faktorové validity hodnocených konstruktů. Podstatnou část materiálu tvoří normativní údaje pro užití testového souboru v pedagogicko-psychologické praxi.
Název v anglickém jazyce
The complex test battery for assessment of phonological skills
Popis výsledku anglicky
This monograph is a complex material describing assessment procedures and analyses of a battery of tests for the assessment of phonological awareness and phonological processes. It contains a brief theoretical introduction to the issue of the development of phoneme awareness and phonological processes in pre-school and early school age. It also provides a detailed explanation of the administration procedures of a total of ten various tasks to assess the developmental level of phonemic awareness and phonological processes (eg, rapid naming). It also provides structured guidance for evaluation of a child performance in each of the tests included in the test battery. It also contains statistical analyses - especially descriptive - as well as the results of the analysis of the factor validity of the evaluated constructs. A substantial part of the material create normative data for the use of the this material in psychological counselling practice.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů