Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F15%3A10316501" target="_blank" >RIV/00216208:11240/15:10316501 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace studuje vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen. Předkládá výsledky dvouletého výzkumu zaměřeného na sledování přínosů systematického tréninku obou těchto dovedností s užitím designu randomizované kontrolované studie. Představení výsledků výzkumu je uvedeno rešerší poznatků o vývojovém vztahu obou klíčových dovedností ze zahraniční literatury i teoretickými východisky z oblasti metodologie intervenčních studií. Publikace dále mapuje vývojovou úroveň fonologických schopností a procesů, znalosti písmen, ortografického povědomí i počátečního čtení 4 - 5 letých dětí a nabízí konkrétní modely realizace tréninku fonematického povědomí i znalosti písmen pro děti tohoto věku. Výsledky výzkumné studie ukazují, že oba realizované tréninky jsou pro děti předškolního věku přínosné a zvýhodňují je oproti dětem, které nerealizovaly žádný tréninkový program. Trénink cílený na podporu znalosti písmen přináší silnější a v čase stabilní efekty zejména v oblasti vývoje znalosti

  • Název v anglickém jazyce

    Developmental relationship of phoneme awareness and letter knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    This publication presents outcomes of 7-week intervention study implemented to elucidate developmental relationship of phoneme awareness and letter knowledge. Training procedures were prepared and given to preliterate children between 4,5 and 5 years ofage. Possible interactive relationship between phoneme awareness and letter knowledge as a result of both kinds of training activities and its impacts on very early reading skills were monitored .Theoretical background assessing current state of knowledge about the developmental relationship of phoneme awareness and letter knowledge is presented along with the methodological issues in implementing intervention or training studies. Developmental profiles of Czech preschool age children along with detailed description of assessment procedures in phoneme awareness, phonological processes, nonverbal IQ, letter knowledge, orthographic awareness and early reading are also presented. Description of both training programs is provided to enable

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-25625S" target="_blank" >GA13-25625S: Trénink fonematického povědomí a znalosti písmen- jejich vývojová souvislost a vliv na rozvoj počáteční gramotnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7476-093-8

  • Počet stran knihy

    179

  • Název nakladatele

    Togga

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy