Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intervenční péče v oblasti (pre)gramotnostních dovedností - možnosti a poznatky z výzkumu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10368605" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10368605 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.dyscentrum.org/dyskorunka" target="_blank" >http://www.dyscentrum.org/dyskorunka</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Intervenční péče v oblasti (pre)gramotnostních dovedností - možnosti a poznatky z výzkumu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci příspěvku se zaměříme na představení aktuál-ních trendů v oblasti intervenční péče cílené na podpo-ru rozvoje raných čtenářských a pisatelských doved-ností a možnostech jejich využívání v českém prostředí. V druhé části příspěvku se budeme zabývat konkrétní podobou takové péče, představíme dvě verze ucelené-ho programu pro rozvoj pregramotnostních dovednos-tí, které byly implementovány v rámci dvou námi reali-zovaných výzkumných projektů v mateřských školách. Představíme stručně i dosavadní poznatky z našeho vý-zkumu přínosů programů zaměřených na pregramot-nostní dovednosti. Pozornost bude věnována zejména praktickým otázkám implementace programotnostně zaměřených intervenčních plánů v mateřských školách u dětí s riziky ve vývoji počátečního čtení a psaní

  • Název v anglickém jazyce

    Intervention strategies for the pro-literacy skills training- research results and practical issues

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents actual current state of knowledge in the area of pro-literacy targeted intervention programmes for preschool age children. it also presents results of two randomized control studies authors of this talk conducted to test: the effectivity of two separate phoneme awareness and letter knowledge training programmes in the kindergarten settings, and the combined phoneme awareness-letter knowledge training programme also targeting children before the entering the primary school. Attention is also paid to a practical issues of implementation of pro-literacy training programmes in kindergarten settings.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů