Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Smrt fotografa" v kontextu produžívání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10369818" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10369818 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ostium.sk/sk/smrt-fotografa-v-kontextu-produzivani/" target="_blank" >http://www.ostium.sk/sk/smrt-fotografa-v-kontextu-produzivani/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Smrt fotografa" v kontextu produžívání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá problematikou autorství a fotografie v kontextu uživatelsky generovaného obsahu. Problematiku nejprve demonstruje prostřednictvím Rolanda Barthese a jeho metodického odklonu od strukturalistického prvku studium a následnému příklonu k poststrukturalistickému punctum, resp. příklonu k roli diváka, který interpretací dodává fotografii rozhodující význam. Princip vzrůstající role diváka je pak v prostředí webu 2.0 posunut o krok dál prostřednictvím výkladu Axela Brunse, který upozorňuje, že se ze samotných diváků (uživatelů) rovněž stávají i tvůrci (produživatelé). V příspěvku se tak ve vztahu k fotografii autor zaměřuje na tento posun: od poststrukturalistického diváka k produživateli.

  • Název v anglickém jazyce

    "Death of a Photographer" in Context of Produsage

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses the issue of authorship and photography in context of user generated content. At first, it demonstrates this principle via Roland Barthes&apos; methodical shift from structuralistic studium towards poststructuralistic punctum, i.e. shift towards a viewer, who defines a key meaning of a photography. The principle of empowering role of a viewer related to web 2.0 goes one step further, as Axel Bruns suggests, that a viewer himself (user) becomes a producer of a content as well (produser). The author focuses here on this shift from poststructuralistic viewer towards produser in relation to photography.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ostium

  • ISSN

    1336-6556

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus