Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Médium digitální fotografie jako prostředek k rozvíjení vizuální gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146359" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146359 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Médium digitální fotografie jako prostředek k rozvíjení vizuální gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor věnuje v článku pozornost postupnému "zlidovění" média fotografie. Extenze fotografie způsobila nadměrné zahlcení reálného i virtuálního prostředí obrazy, což vedlo podle něj například ke značné ztrátě zájmu diváků o jejich obsahy. I s tím je spojená vizuální negramotnost mnohých dnešních diváků a tvůrců fotografií. Pro správnou interpretaci fotografií i jiných uměleckých artefaktů považuje autor nezbytnou teoretickou platformu diváka. Divák by měl chápat dílo v hlubším umělecko-historickém kontextu a jeho autora v širších sociálních a dobových souvislostech. V aktivní fotografické tvorbě autor vidí efektivní prostředek, jak zlepšovat vizuální gramotnost. Autor článku (s odkazem na myšlenky N. Goodmana) také poukazuje na nutnost intuitivního, nonverbálního vnímání fotografie (a umění obecně). Vytváření strategií rozvoje divákovy spontaneity při percepci obrazu autor vnímá jako jeden z nejsložitější úkolů výtvarné pedagogiky. (Tyto strategie nejsou předmětem studie.) Autor si uvěd

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Photography as a Means of Education through Art for Visual Literacy Development

  • Popis výsledku anglicky

    The author focuses on gradual "popularization" of the medium of photography. The expansion of photography caused excessive flooding of real and virtual environment with images which has, according to the author, led to a significant loss of viewers' interest in their content. This is connected with visual illiteracy of many viewers and creators of photography. The author thinks that a theoretical platform is necessary for a viewer to correctly interpret photography and other artistic objects. The viewershould understand artistic work in deeper artistic-historical context and its author in wider social and historical connotations. The author considers active photographic production an effective means to improve visual literacy. The author (in referenceto thoughts of N. Goodman) also points out to the necessity to perceive photography (and art generally) intuitively and nonverbally as well. Creating strategies to develop viewer's spontaneity in perceiving images is, according to the au

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů X. Sborník z X. ročníku studentské vědecké konference

  • ISBN

    978-80-244-4322-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    418-424

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    27. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku