Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychical Distance as a Basis for Perception and Creative Participation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F19%3A10396984" target="_blank" >RIV/00216208:11240/19:10396984 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://10.1163/9781848885325_001" target="_blank" >http://10.1163/9781848885325_001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Psychical Distance as a Basis for Perception and Creative Participation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The central assumption of my thoughts in the following text is the conviction that, despite the numerous critiques, psychic distance remains as a main component of an aesthetic experience. I think, for example, about the disintegration of distance by active participation, which gives spectators the power over the representation of works of art. This false distinction between active participation and distance devalues the whole conception of distance to a passive or neutral norm - a formative process. So my intention is to reinterpret the concept of psychic distance through Gilles Deleuze&apos;s material form of sensation, multiplicity and becoming which are situated in the ontological level of works of art. I aim to verify the thought that Deleuze&apos;s philosophy offers a new way of grasping psychic distance through emphasizing its antinomy which places the paradox in the very centre of perception. This is one of the strategic analogies between Deleuze&apos;s thinking of art works as bodies without organs, continuously entering new alliances and psychic distance.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychical Distance as a Basis for Perception and Creative Participation

  • Popis výsledku anglicky

    The central assumption of my thoughts in the following text is the conviction that, despite the numerous critiques, psychic distance remains as a main component of an aesthetic experience. I think, for example, about the disintegration of distance by active participation, which gives spectators the power over the representation of works of art. This false distinction between active participation and distance devalues the whole conception of distance to a passive or neutral norm - a formative process. So my intention is to reinterpret the concept of psychic distance through Gilles Deleuze&apos;s material form of sensation, multiplicity and becoming which are situated in the ontological level of works of art. I aim to verify the thought that Deleuze&apos;s philosophy offers a new way of grasping psychic distance through emphasizing its antinomy which places the paradox in the very centre of perception. This is one of the strategic analogies between Deleuze&apos;s thinking of art works as bodies without organs, continuously entering new alliances and psychic distance.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Inhabiting the Meta Visual: Contemporary Performance Themes

  • ISBN

    978-1-84888-532-5

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    41-46

  • Počet stran knihy

    183

  • Název nakladatele

    Brill

  • Místo vydání

    Leiden

  • Kód UT WoS kapitoly