Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Between categories

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F16%3AN0000039" target="_blank" >RIV/61384984:51110/16:N0000039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ziva-hudba.info" target="_blank" >http://www.ziva-hudba.info</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Between categories

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve svém textu se věnuji důležitému rysu pozdních kompozic Mortona Feldmana, jenž má přímý vliv na možnost jejich analytického uchopení. Tyto skladby jsou notovány poměrně standardním způsobem – lze však tvrdit, že symboly, se kterými se setkáváme v partituře, nemusejí být vždy tím, čím se zdají. Neustále totiž dochází k míšení hranice mezi kompoziční a akustickou realitou. Nelze jednoznačně určit, z jakého úhlu bychom měli na tyto Feldmanovy kompozice nahlížet, pohybujeme se mezi různými jevy, nacházíme se mezi kategoriemi. Při zkoumání autorových kompozičních postupů se pokusím přihlédnout k jeho raným dílům – tento přístup usnadňuje porozumění procesům ve Feldmanových pozdních skladbách a rovněž poukazuje na celkovou integritu jeho kompozičního myšlení. Budu se také snažit své úvahy zasadit do širšího teoretického rámce – důležitým podnětem jsou pro mě některé myšlenky francouzského filozofa Gillesa Deleuze, na jejichž základě lze lépe pochopit dění ve Feldmanových pozdních dílech.

  • Název v anglickém jazyce

    Between categories

  • Popis výsledku anglicky

    In my study I pursue an important feature of the late compositions by Morton Feldman which directly influences the possible analytical approach. The analysed compositions are notated in a relatively standard manner; however, the symbols we face in the score might not always be what they seem to be. The boundaries separating the notation and the acoustic reality are challenged. It is not possible to unambiguously determine the angle through which to view these works, we find ourselves between different phenomena, between categories. In my analysis, I take into considerations Feldman´s early works – this method helps understanding his later compositional procedures, and also shows the overall integrity of Feldman´s compositional thinking. I try to set my reflections within a broader theoretical framework – especially some ideas of Gilles Deleuze.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Živá hudba

  • ISSN

    0514-7735

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    vychází 1 x ročně

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    8-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus