Smysly v sociálně vědním výzkumu: od psychofyzického esencialismu k etnografii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F19%3A10401099" target="_blank" >RIV/00216208:11240/19:10401099 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Smysly v sociálně vědním výzkumu: od psychofyzického esencialismu k etnografii
Popis výsledku v původním jazyce
Text se zabývá v širších souvislostech zařazováním smyslů a smyslového vnímání nejprve do filosofických a teologických traktátů a historických prací. Největší pozornost ale věnuje tomu, jak se smysly postupně stávaly součástí sociálně vědních výzkumů, především v sociologii a sociální antropologii a jak jsou dnes důležitým objektem terénních etnografických výzkumů v různých společnostech. Studie odkazuje na celou řadu případových studií z tzv. smyslové etnografie a upozorňuje na skutečnost, jak může soudobá reklama skrze naše smyslové vnímání cílit na naše rozhodování v oblasti spotřeby.
Název v anglickém jazyce
Senses in social science research: from psychophysical essentialism to ethnography
Popis výsledku anglicky
In the wider context, the text deals with the classification of senses and sensory perception first into philosophical and theological treatises and historical works. However, the greatest attention is paid to how the senses gradually became part of social science research, especially in sociology and social anthropology, and how they are an important object of field ethnographic research in various societies today. The study refers to a number of case studies of so-called sensory ethnography and highlights how contemporary advertising through our sensory perception can target our consumption decisions.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Antropologie smyslů
ISBN
978-80-7476-162-1
Počet stran výsledku
36
Strana od-do
153-188
Počet stran knihy
263
Název nakladatele
TOGGA
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—