Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Smysly v sociálně vědním výzkumu: od psychofyzického esencialismu k etnografii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F19%3A10401099" target="_blank" >RIV/00216208:11240/19:10401099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Smysly v sociálně vědním výzkumu: od psychofyzického esencialismu k etnografii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se zabývá v širších souvislostech zařazováním smyslů a smyslového vnímání nejprve do filosofických a teologických traktátů a historických prací. Největší pozornost ale věnuje tomu, jak se smysly postupně stávaly součástí sociálně vědních výzkumů, především v sociologii a sociální antropologii a jak jsou dnes důležitým objektem terénních etnografických výzkumů v různých společnostech. Studie odkazuje na celou řadu případových studií z tzv. smyslové etnografie a upozorňuje na skutečnost, jak může soudobá reklama skrze naše smyslové vnímání cílit na naše rozhodování v oblasti spotřeby.

  • Název v anglickém jazyce

    Senses in social science research: from psychophysical essentialism to ethnography

  • Popis výsledku anglicky

    In the wider context, the text deals with the classification of senses and sensory perception first into philosophical and theological treatises and historical works. However, the greatest attention is paid to how the senses gradually became part of social science research, especially in sociology and social anthropology, and how they are an important object of field ethnographic research in various societies today. The study refers to a number of case studies of so-called sensory ethnography and highlights how contemporary advertising through our sensory perception can target our consumption decisions.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Antropologie smyslů

  • ISBN

    978-80-7476-162-1

  • Počet stran výsledku

    36

  • Strana od-do

    153-188

  • Počet stran knihy

    263

  • Název nakladatele

    TOGGA

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly