Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtení - reflexe - interpretace: elementární úvod do práce s textem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F21%3A10436412" target="_blank" >RIV/00216208:11240/21:10436412 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtení - reflexe - interpretace: elementární úvod do práce s textem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studia humanitních, historických, literárních věd a filosofie jsou založena převážně na čtení a odborné práci s textem. Z tohoto důvodu předkládaná publikace přináší elementární uvedení do práce s textem a interpretace. Je určena především začínajícím studentům těchto oborů, avšak také učitelům na gymnáziích a středních školách, kteří své žáky připravují na vysokoškolské studium, a případně i vysokoškolským učitelům, kteří do práce s textem a zásad interpretování své studenty na začátku studia uvádějí. Na začátku publikace se zasazuje problematika čtení a interpretování do širšího kontextu otázek po povaze vědění a pravdivosti ve vědách o lidských záležitostech. V dalším výkladu se pak vychází z odkrytí určitých základních problémů ve čtení a porozumění textům, aby teprve z nich se odvozovaly jisté nejelementárnější zásady interpretace a propedeutická doporučení pro práci s texty. Teoretickým pozadím je především obšírné rozpracování této problematiky v moderní hermeneutice u H.-G. Gadamera.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading - reflection - interpretation: elementary introduction to working with text

  • Popis výsledku anglicky

    Studies in the humanities, history, literature and philosophy are based mainly on reading and professional work with text. For this reason, the present publication provides an elementary introduction to working with text and to interpretation. It is intended primarily for beginning students of these studies, however also for grammar school teachers who prepare their students for university studies, and possibly for university teachers who introduce their students to the work with the text and principles of interpretation at the beginning of their studies. At the beginning of the publication, the issue of reading and interpretation is placed in the broader context of questions about the nature of knowledge and truth in human sciences. The presentation of the issue of reading and interpretation is then based on the explanation of the basic problems that consist in reading and understanding texts. Only then are the most elementary principles of interpretation and propaedeutic recommendations for working with texts derived from them. The theoretical background is primarily a comprehensive analysis of this issue in modern hermeneutics in H.-G. Gadamer.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7476-212-3

  • Počet stran knihy

    160

  • Název nakladatele

    Togga

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy