Čtení - reflexe - interpretace: elementární úvod do práce s textem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F21%3A10436412" target="_blank" >RIV/00216208:11240/21:10436412 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtení - reflexe - interpretace: elementární úvod do práce s textem
Popis výsledku v původním jazyce
Studia humanitních, historických, literárních věd a filosofie jsou založena převážně na čtení a odborné práci s textem. Z tohoto důvodu předkládaná publikace přináší elementární uvedení do práce s textem a interpretace. Je určena především začínajícím studentům těchto oborů, avšak také učitelům na gymnáziích a středních školách, kteří své žáky připravují na vysokoškolské studium, a případně i vysokoškolským učitelům, kteří do práce s textem a zásad interpretování své studenty na začátku studia uvádějí. Na začátku publikace se zasazuje problematika čtení a interpretování do širšího kontextu otázek po povaze vědění a pravdivosti ve vědách o lidských záležitostech. V dalším výkladu se pak vychází z odkrytí určitých základních problémů ve čtení a porozumění textům, aby teprve z nich se odvozovaly jisté nejelementárnější zásady interpretace a propedeutická doporučení pro práci s texty. Teoretickým pozadím je především obšírné rozpracování této problematiky v moderní hermeneutice u H.-G. Gadamera.
Název v anglickém jazyce
Reading - reflection - interpretation: elementary introduction to working with text
Popis výsledku anglicky
Studies in the humanities, history, literature and philosophy are based mainly on reading and professional work with text. For this reason, the present publication provides an elementary introduction to working with text and to interpretation. It is intended primarily for beginning students of these studies, however also for grammar school teachers who prepare their students for university studies, and possibly for university teachers who introduce their students to the work with the text and principles of interpretation at the beginning of their studies. At the beginning of the publication, the issue of reading and interpretation is placed in the broader context of questions about the nature of knowledge and truth in human sciences. The presentation of the issue of reading and interpretation is then based on the explanation of the basic problems that consist in reading and understanding texts. Only then are the most elementary principles of interpretation and propaedeutic recommendations for working with texts derived from them. The theoretical background is primarily a comprehensive analysis of this issue in modern hermeneutics in H.-G. Gadamer.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7476-212-3
Počet stran knihy
160
Název nakladatele
Togga
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—