Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE LONG-TERM POLITICAL AND SOCIAL PROCESSES THAT INFLUENCED THE REFERENDUM IN BRITAIN

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F22%3A10443835" target="_blank" >RIV/00216208:11240/22:10443835 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=57vt86_HuI" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=57vt86_HuI</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.46473/wcsaj27240606/12-05-2022-0005//full/html" target="_blank" >10.46473/wcsaj27240606/12-05-2022-0005//full/html</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE LONG-TERM POLITICAL AND SOCIAL PROCESSES THAT INFLUENCED THE REFERENDUM IN BRITAIN

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to apply long-perceived socio-political processes to the field of education in the United Kingdom related to Brexit and the events that gradually led to it. The article therefore focuses on attitudes towards migration, questions about fears about the future, and British citizens&apos; concerns about demographic developments. Along with these topics, the issue of public awareness and its impact on voters&apos; attitudes is also addressed. The article traces political events in Britain since Thatcherism, when major reforms including the reform of universities and academia took place, with Tony Blair continuing the model a few years later. The article outlines the current impact of Brexit on the university education system. Using qualitative research, the article seeks to map and apply the political and social processes and justify on what grounds, the British electorate chose to leave the long-standing Union.

  • Název v anglickém jazyce

    THE LONG-TERM POLITICAL AND SOCIAL PROCESSES THAT INFLUENCED THE REFERENDUM IN BRITAIN

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to apply long-perceived socio-political processes to the field of education in the United Kingdom related to Brexit and the events that gradually led to it. The article therefore focuses on attitudes towards migration, questions about fears about the future, and British citizens&apos; concerns about demographic developments. Along with these topics, the issue of public awareness and its impact on voters&apos; attitudes is also addressed. The article traces political events in Britain since Thatcherism, when major reforms including the reform of universities and academia took place, with Tony Blair continuing the model a few years later. The article outlines the current impact of Brexit on the university education system. Using qualitative research, the article seeks to map and apply the political and social processes and justify on what grounds, the British electorate chose to leave the long-standing Union.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    World complexity science Academy journal

  • ISSN

    2724-0606

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus