Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lost in the noise? Narrative (re)presentation of higher education and research during the Brexit process in the UK

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F21%3A00121643" target="_blank" >RIV/00216224:14230/21:00121643 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13825577.2021.1918835" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13825577.2021.1918835</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13825577.2021.1918835" target="_blank" >10.1080/13825577.2021.1918835</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lost in the noise? Narrative (re)presentation of higher education and research during the Brexit process in the UK

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article investigates how the considerations on higher education and research have been narratively represented in a public domain in the process of the United Kingdom’s withdrawal from the European Union. Having adopted the general orientation of the discoursehistorical approach to discourse analysis, the study surveys the narrative (re)presentation of research and higher education issues during three key phases of the Brexit process: 1) the pre-negotiation period; 2) the stage of Article 50 negotiation, and 3) the transition period. With the public domain restricted to higher education institutions (especially British universities) on the one hand, and the UK Government on the other, this inquiry helps us understand how the actors have employed specific narratives in order to create meaning and influence (and potentially change) the impact of Brexit on academia.

  • Název v anglickém jazyce

    Lost in the noise? Narrative (re)presentation of higher education and research during the Brexit process in the UK

  • Popis výsledku anglicky

    The article investigates how the considerations on higher education and research have been narratively represented in a public domain in the process of the United Kingdom’s withdrawal from the European Union. Having adopted the general orientation of the discoursehistorical approach to discourse analysis, the study surveys the narrative (re)presentation of research and higher education issues during three key phases of the Brexit process: 1) the pre-negotiation period; 2) the stage of Article 50 negotiation, and 3) the transition period. With the public domain restricted to higher education institutions (especially British universities) on the one hand, and the UK Government on the other, this inquiry helps us understand how the actors have employed specific narratives in order to create meaning and influence (and potentially change) the impact of Brexit on academia.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of English Studies

  • ISSN

    1382-5577

  • e-ISSN

    1744-4233

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    34-48

  • Kód UT WoS článku

    000652742200005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85106419994