A Meme Page as an Online Support Group: A Case Study of the Page Life in an Autism World
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F22%3A10444797" target="_blank" >RIV/00216208:11240/22:10444797 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://fmk.sk/download/Quo-Vadis-2022.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/Quo-Vadis-2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Meme Page as an Online Support Group: A Case Study of the Page Life in an Autism World
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the functioning of one specific online community - the creator and fans of the meme page Life in an Autism World. This meme page is administered by an autistic person and their goal is to create a safe space for both autistic people and people who want to learn more about the condition. Autistic people are stereotypically regarded as either prodigies, or idiots, and they are usually represented as such in the media. Through discursive analysis of memes published on this page, I examine two ways, in which it disrupts the mainstream narrative surrounding autistic people: (i) self-mockery and (ii) othering non-autistic people.
Název v anglickém jazyce
A Meme Page as an Online Support Group: A Case Study of the Page Life in an Autism World
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the functioning of one specific online community - the creator and fans of the meme page Life in an Autism World. This meme page is administered by an autistic person and their goal is to create a safe space for both autistic people and people who want to learn more about the condition. Autistic people are stereotypically regarded as either prodigies, or idiots, and they are usually represented as such in the media. Through discursive analysis of memes published on this page, I examine two ways, in which it disrupts the mainstream narrative surrounding autistic people: (i) self-mockery and (ii) othering non-autistic people.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Quo Vadis 2022: UPloads and DOWNloads of Digital Age
ISBN
978-80-572-0252-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
29-38
Název nakladatele
Fakulta masmediiálnej komunikácie UCM v Trnave
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
online
Datum konání akce
7. 4. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—