Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Aspects of Web Page Contents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F09%3A00021002" target="_blank" >RIV/61989100:27240/09:00021002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Aspects of Web Page Contents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we try to consider a Web page as information with social aspects. Each Web page is the result of invisible social interaction. This interaction between different groups of people translates into a certain unification of Web page creation. External signs of this unification are the features of the Web page, that meets the user's expectations. Through analysis of the features, we can obtain information that can simply describe the Web page. This simple description contains strong informationabout the social group the page is intended for If the user uses this information to refine the search, then he identifies himself as a member of a certain social group. For the description of the social aspects of Web pages we use the term MicroGenre.This paper describes the fundamental concepts of MicroGenre and also illustrate experiments for the detection and usage of MicroGenres.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Aspects of Web Page Contents

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we try to consider a Web page as information with social aspects. Each Web page is the result of invisible social interaction. This interaction between different groups of people translates into a certain unification of Web page creation. External signs of this unification are the features of the Web page, that meets the user's expectations. Through analysis of the features, we can obtain information that can simply describe the Web page. This simple description contains strong informationabout the social group the page is intended for If the user uses this information to refine the search, then he identifies himself as a member of a certain social group. For the description of the social aspects of Web pages we use the term MicroGenre.This paper describes the fundamental concepts of MicroGenre and also illustrate experiments for the detection and usage of MicroGenres.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA201%2F09%2F0990" target="_blank" >GA201/09/0990: Zpracování XML dat</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2009 INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTATIONAL ASPECTS OF SOCIAL NETWORKS, PROCEEDINGS

  • ISBN

    978-0-7695-3740-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Los Alamitos, California

  • Místo konání akce

    Fontainebleau, FRANCE

  • Datum konání akce

    24. 6. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000275189500011