Who's the 'real' transgender? : The representation and stereotypingof the transgender community on YouTube
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F22%3A10444934" target="_blank" >RIV/00216208:11240/22:10444934 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/26482789:_____/22:10152371
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VBJs9eoX6m" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VBJs9eoX6m</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.29107/rr2022.2.1" target="_blank" >10.29107/rr2022.2.1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Who's the 'real' transgender? : The representation and stereotypingof the transgender community on YouTube
Popis výsledku v původním jazyce
The article aims to provide an analytical introduction to the ways of representation of the transgender minority in new media. Through a rhetorical analysis of the selected content related to two high-profile transgender YouTubers, we identified five building blocks of the given discourse: reduction of a structural problem to a personal one, reduction of a person's reality to feelings, tokenization, psychiatrization of transgender identity, and ingroup gatekeeping. These aspects of the discourse function as a limiting and formative force for the media representation of what is considered to be a transgender identity and transgender experience in a given discourse. Therefore, transgender people are rendered unable to express their own experience as it is stereotyped beforehand through the structure of the debates and interviews and media representation in general.
Název v anglickém jazyce
Who's the 'real' transgender? : The representation and stereotypingof the transgender community on YouTube
Popis výsledku anglicky
The article aims to provide an analytical introduction to the ways of representation of the transgender minority in new media. Through a rhetorical analysis of the selected content related to two high-profile transgender YouTubers, we identified five building blocks of the given discourse: reduction of a structural problem to a personal one, reduction of a person's reality to feelings, tokenization, psychiatrization of transgender identity, and ingroup gatekeeping. These aspects of the discourse function as a limiting and formative force for the media representation of what is considered to be a transgender identity and transgender experience in a given discourse. Therefore, transgender people are rendered unable to express their own experience as it is stereotyped beforehand through the structure of the debates and interviews and media representation in general.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Res Rhetorica [online]
ISSN
2392-3113
e-ISSN
2392-3113
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
5-20
Kód UT WoS článku
000825037600001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85140733127