Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Who's the 'real' transgender? : The representation and stereotypingof the transgender community on YouTube

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F22%3A10444934" target="_blank" >RIV/00216208:11240/22:10444934 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/26482789:_____/22:10152371

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VBJs9eoX6m" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=VBJs9eoX6m</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.29107/rr2022.2.1" target="_blank" >10.29107/rr2022.2.1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Who's the 'real' transgender? : The representation and stereotypingof the transgender community on YouTube

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article aims to provide an analytical introduction to the ways of representation of the transgender minority in new media. Through a rhetorical analysis of the selected content related to two high-profile transgender YouTubers, we identified five building blocks of the given discourse: reduction of a structural problem to a personal one, reduction of a person&apos;s reality to feelings, tokenization, psychiatrization of transgender identity, and ingroup gatekeeping. These aspects of the discourse function as a limiting and formative force for the media representation of what is considered to be a transgender identity and transgender experience in a given discourse. Therefore, transgender people are rendered unable to express their own experience as it is stereotyped beforehand through the structure of the debates and interviews and media representation in general.

  • Název v anglickém jazyce

    Who's the 'real' transgender? : The representation and stereotypingof the transgender community on YouTube

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims to provide an analytical introduction to the ways of representation of the transgender minority in new media. Through a rhetorical analysis of the selected content related to two high-profile transgender YouTubers, we identified five building blocks of the given discourse: reduction of a structural problem to a personal one, reduction of a person&apos;s reality to feelings, tokenization, psychiatrization of transgender identity, and ingroup gatekeeping. These aspects of the discourse function as a limiting and formative force for the media representation of what is considered to be a transgender identity and transgender experience in a given discourse. Therefore, transgender people are rendered unable to express their own experience as it is stereotyped beforehand through the structure of the debates and interviews and media representation in general.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Res Rhetorica [online]

  • ISSN

    2392-3113

  • e-ISSN

    2392-3113

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    5-20

  • Kód UT WoS článku

    000825037600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85140733127