Who's the 'real' transgender? The representation and stereotyping of the transgender community on YouTube
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F22%3A10152371" target="_blank" >RIV/26482789:_____/22:10152371 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11240/22:10444934
Výsledek na webu
<a href="https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/589/345" target="_blank" >https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/589/345</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.29107/rr2022.2.1" target="_blank" >10.29107/rr2022.2.1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Who's the 'real' transgender? The representation and stereotyping of the transgender community on YouTube
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this article is to provide an analytical introduction upon the ways of representation of transgender minority in new media. Through rhetorical analysis of selected content related to two high-profile transgender YouTubers, we identified five building blocks of given discourse: reduction of a structural problem to a personal one, reduction of a person's reality to feelings, tokenization, psychiatrization of transgender identity, and ingroup gatekeeping.
Název v anglickém jazyce
Who's the 'real' transgender? The representation and stereotyping of the transgender community on YouTube
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to provide an analytical introduction upon the ways of representation of transgender minority in new media. Through rhetorical analysis of selected content related to two high-profile transgender YouTubers, we identified five building blocks of given discourse: reduction of a structural problem to a personal one, reduction of a person's reality to feelings, tokenization, psychiatrization of transgender identity, and ingroup gatekeeping.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Res Rhetorica
ISSN
2392-3113
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
6-20
Kód UT WoS článku
000825037600001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85140733127