Mezi praktickou a dialogickou reflexí u sociálních pracovníků a všeobecných sester
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F22%3A10454276" target="_blank" >RIV/00216208:11240/22:10454276 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=isbomi~cED" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=isbomi~cED</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mezi praktickou a dialogickou reflexí u sociálních pracovníků a všeobecných sester
Popis výsledku v původním jazyce
CÍLE: Hlouběji porozumět rozdílům v tom, jak sociální pracovníci a všeobecné sestry vnímají a využívají reflexi ve své profesní praxi. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Pojetí reflexe-v-akci D. Schöna (1983); chápání reflexe jako aktů mysli, propojujících různé obsahy vědomí (Gibbs, 1998) za účelem zvládání situace. METODY: Kvalitativní rozhovory vedené dle záměrného výběru s 11 sociálními pracovníky a 6 všeobecnými sestrami pracujícími ve zdravotních a sociálních služeb více typů. Analýza dat inspirovaná zakotvenou teorií. VÝSLEDKY: Pro porozumění tomu, jak jsou procesy reflexe utvářeny faktory, jako je "předchozí formace", "povaha pracovního prostředí" a "povaha poskytované péče", jsou data z výzkumu uspořádána dle dimenze kultivovanosti praktikované reflexe do pěti úrovní. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Aplikace poznatků o více variantách reflexe v sociální práci by mohla podpořit kultivaci reflexe zejména v multidisciplinárních týmech a tam, kde se zatím nedaří supervizi.
Název v anglickém jazyce
Between Practical and Dialogic Reflection in Social Workers and General Nurses
Popis výsledku anglicky
OBJECTIVES: to gain a deeper understanding of the differences in how social workers and nurses perceive and use reflection and self-reflection in their professional practice. THEORETICAL BASE: D. Schon's concept reflection-in-action (1983); reflection understood as acts of the mind, relating different contents of awareness to each other (Gibbs, 2008) in order to cope with the situation; METHODS: qualitative interviews were conducted according to purposive sampling with 11 social workers and 6 nurses working in health and social services of more types. Data analysis was inspired by grounded theory. OUTCOMES: To understand how reflection and self-reflection processes are shaped by factors such as 'previous formation', 'nature of the work environment' and 'nature of care provided', research data are organized according to the cultivation dimension of practiced reflection at five levels. SOCIAL WORK IMPLICATIONS: contribution to the approaches to cultivation of reflection, especially in multidisciplinary teams, and where supervision is not yet successful.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-07730S" target="_blank" >GA19-07730S: Sebereflexe u sociálních pracovníků a sester</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální práce / Sociálna práca
ISSN
1213-6204
e-ISSN
1805-885X
Svazek periodika
2022
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
92-106
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85141195267