Podpora reflektivity ve výuce studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F22%3A10467511" target="_blank" >RIV/00216208:11240/22:10467511 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://fhs.cuni.cz/FHS-2927.html" target="_blank" >https://fhs.cuni.cz/FHS-2927.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora reflektivity ve výuce studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Reflexe je nástroj umožňující učení se ze zkušeností, který pomáhá k dosažení hlubšího poznání a pochopení nejrůznějších souvislostí. V kontextu vzdělávání zdravotnických (především všeobecných) sester a sociálních pracovníků představuje reflexe propojující článek mezi teorií a praxí. Někteří autoři však upozorňují, že ne všichni vzdělavatelé dovedou tento nástroj ve své práci se studenty plně využít. Cílem předkládané kapitoly je zjistit, jaký postoj k reflexi zaujímají vybraní vzdělavatelé obou profesí a jaké metody podporující reflektivitu u posluchačů používají. Přehled konkrétních metod může být inspirací, jak lze tento nástroj v práci se studenty využít. Základem studie je reflexivní tematická analýza (RTA) osmi polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími bakalářských a magisterských programů v oblasti zdravotnictví a sociální práce.
Název v anglickém jazyce
Supporting reflectivity in student learning
Popis výsledku anglicky
Reflection is a tool for learning from experience, which helps to achieve a more profound understanding of various contexts. In the context of the education of health and social workers, reflection represents the connecting link between theory and practice. However, some authors point out that not all educators know how to use this tool in their work with students. The presented chapter aims to determine the attitude towards reflection taken by selected educators of both professions and what methods they use to support students' reflectivity. An overview of specific strategies can inspire how this tool can be used in work with students. The basis of the study is a reflexive thematic analysis of ten semi-structured interviews with teachers of bachelor's and master's programs in nursing and social work.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Důstojnost, reflexe a participace v praxi zdravotních a sociálních služeb
ISBN
978-80-7571-101-4
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
40-58
Počet stran knihy
137
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—