Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpora reflektivity ve výuce studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F22%3A10467511" target="_blank" >RIV/00216208:11240/22:10467511 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fhs.cuni.cz/FHS-2927.html" target="_blank" >https://fhs.cuni.cz/FHS-2927.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podpora reflektivity ve výuce studentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reflexe je nástroj umožňující učení se ze zkušeností, který pomáhá k dosažení hlubšího poznání a pochopení nejrůznějších souvislostí. V kontextu vzdělávání zdravotnických (především všeobecných) sester a sociálních pracovníků představuje reflexe propojující článek mezi teorií a praxí. Někteří autoři však upozorňují, že ne všichni vzdělavatelé dovedou tento nástroj ve své práci se studenty plně využít. Cílem předkládané kapitoly je zjistit, jaký postoj k reflexi zaujímají vybraní vzdělavatelé obou profesí a jaké metody podporující reflektivitu u posluchačů používají. Přehled konkrétních metod může být inspirací, jak lze tento nástroj v práci se studenty využít. Základem studie je reflexivní tematická analýza (RTA) osmi polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími bakalářských a magisterských programů v oblasti zdravotnictví a sociální práce.

  • Název v anglickém jazyce

    Supporting reflectivity in student learning

  • Popis výsledku anglicky

    Reflection is a tool for learning from experience, which helps to achieve a more profound understanding of various contexts. In the context of the education of health and social workers, reflection represents the connecting link between theory and practice. However, some authors point out that not all educators know how to use this tool in their work with students. The presented chapter aims to determine the attitude towards reflection taken by selected educators of both professions and what methods they use to support students&apos; reflectivity. An overview of specific strategies can inspire how this tool can be used in work with students. The basis of the study is a reflexive thematic analysis of ten semi-structured interviews with teachers of bachelor&apos;s and master&apos;s programs in nursing and social work.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Důstojnost, reflexe a participace v praxi zdravotních a sociálních služeb

  • ISBN

    978-80-7571-101-4

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    40-58

  • Počet stran knihy

    137

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly