Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogical concept of self-reflection of students of social education: Qualitative study of self-reflection determinants

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63532778" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63532778 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.eu-jer.com/pedagogical-concept-of-self-reflection-of-students-of-social-education-qualitative-study-of-self-reflection-determinants" target="_blank" >https://www.eu-jer.com/pedagogical-concept-of-self-reflection-of-students-of-social-education-qualitative-study-of-self-reflection-determinants</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12973/EU-JER.10.4.1793" target="_blank" >10.12973/EU-JER.10.4.1793</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedagogical concept of self-reflection of students of social education: Qualitative study of self-reflection determinants

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main topic of the presented article is the pedagogical concept of self-reflection of students of Social Education. The authors understand the pedagogical concept as primarily educational determinants that influence and shape students&apos; self-reflection. To identify this aim, the authors formulate the main research question: How do social education students reflect on themselves as students, and what are the determinants of study self-reflection for social pedagogy students? The authors used the qualitative research strategy, specifically The Grounded Theory, through which sixty self-reflecting essays were analysed. These written self-reflections were further complemented with six in-depth interviews in which we acquired clarifying information on self-reflection and self-assessment of social education students. It was ascertained that students&apos; self-reflection is shaped through an awareness of internal and external study factors, which subsequently influence the overall concept of their study, motivation to perform, study style, and self-assessment.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogical concept of self-reflection of students of social education: Qualitative study of self-reflection determinants

  • Popis výsledku anglicky

    The main topic of the presented article is the pedagogical concept of self-reflection of students of Social Education. The authors understand the pedagogical concept as primarily educational determinants that influence and shape students&apos; self-reflection. To identify this aim, the authors formulate the main research question: How do social education students reflect on themselves as students, and what are the determinants of study self-reflection for social pedagogy students? The authors used the qualitative research strategy, specifically The Grounded Theory, through which sixty self-reflecting essays were analysed. These written self-reflections were further complemented with six in-depth interviews in which we acquired clarifying information on self-reflection and self-assessment of social education students. It was ascertained that students&apos; self-reflection is shaped through an awareness of internal and external study factors, which subsequently influence the overall concept of their study, motivation to perform, study style, and self-assessment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Educational Research

  • ISSN

    2165-8714

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1793-1806

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85116215429