Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PROFESSIONAL SELF-CONCEPT OF STUDENTS WITHIN FINAL PEDAGOGICAL PRACTICE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50015267" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50015267 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.31" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.31</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.31" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.01.31</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PROFESSIONAL SELF-CONCEPT OF STUDENTS WITHIN FINAL PEDAGOGICAL PRACTICE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces research results which deal with exploring the state and development of the professional self-concept of students in context of autonomous and heterogeneous assessment of final pedagogical practices. We mapped self-reflection of practicing students through evaluating forms (autonomous assessment) and at the same time evaluation of students by teacher trainers (heteronomous assessment). We were interested to find out the level of self-reflection of students, to what level it corresponds with teacher trainers’ assessment of students and last but not least we surveyed the development of their professional self-concept. The results of self-reflection of students show a slight understatement according to teacher trainers in all investigated items; however, the self-assessment of students was found to be on a higher level, because it ranked in the upper half of the ten-point scale.

  • Název v anglickém jazyce

    PROFESSIONAL SELF-CONCEPT OF STUDENTS WITHIN FINAL PEDAGOGICAL PRACTICE

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces research results which deal with exploring the state and development of the professional self-concept of students in context of autonomous and heterogeneous assessment of final pedagogical practices. We mapped self-reflection of practicing students through evaluating forms (autonomous assessment) and at the same time evaluation of students by teacher trainers (heteronomous assessment). We were interested to find out the level of self-reflection of students, to what level it corresponds with teacher trainers’ assessment of students and last but not least we surveyed the development of their professional self-concept. The results of self-reflection of students show a slight understatement according to teacher trainers in all investigated items; however, the self-assessment of students was found to be on a higher level, because it ranked in the upper half of the ten-point scale.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    332-339

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    Nicosia

  • Místo konání akce

    Athens - GREECE

  • Datum konání akce

    2. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000527803500029