Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitelské sebepojetí – podněty k auto-evaluaci a výzkumu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63518076" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63518076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://old.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2017/e-Pedagogium_1-2017online.pdf" target="_blank" >http://old.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2017/e-Pedagogium_1-2017online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitelské sebepojetí – podněty k auto-evaluaci a výzkumu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V učitelské profesi se učitel opírá o profesní kvality, které mu umožňují provádět autoevaluaci (self-evaluation), tj. vědomé procesy profesní sebekontroly a sebehodnocení v dimenzích vlastního sebepojetí (self-concept). Vedle reflexe procesů přípravy, realizace a vyhodnocení výuky, jsou tyto procesy vědomé auto-evaluace vlastního profesního sebepojetí velmi důležité pro výkon profese. Text studie pojmenuje a popíše hlubší vnitřní proměnné učitelského sebepojetí, které budou východiskem námětů k vědomé auto-evaluaci. Studií chceme přispět k současnému hledání požadavků na profesi i ve vztahu k budoucímu rozvoji pojetí učitelství a učitelského vzdělávání v České republice. Studie by měla být také příspěvkem k rozvoji pedeutologie, tj. měla by přispět k rozvoji teorie učitelské profese v oblasti profesního sebepojetí učitele. Studie může být základem pedagogické teorie a praxe v oblasti učitelské sebereflexe a autoregulace. Budou zaznamenány a interpretovány získané výsledky pedagogického výzkumu v oblasti osobně vnímané učitelské zdatnosti (self-efficacy). Formulovány budou i nové podněty do budoucna v oblasti otázek pro auto-evaluaci. Hlavním cílem studie bude poskytnout podněty pro auto-evaluaci učitelům, studentům učitelství i zájemcům o učitelství z jiných oborů a motivovat je i k pedagogickému výzkumu v této oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-concept of Teachers – Suggestions for Self-evaluation and Research

  • Popis výsledku anglicky

    Teachers constitute their profession on their professional qualities allowing them to perform self-evaluation, i.e. conscious processes of professional self-control and selfassessment in the dimensions of their won self-concept. Next to reflection of lesson preparation, realisation and evaluation processes, these processes of conscious selfevaluation of their own professional self-concept are very important for the professional performance. The study text will list and define deeper inner variables of teachers’ self-concept that will be starting points for conscious self-evaluation. The study is to contribute to the current search for requirements of the profession also in relation to the future development of the concept of the teaching profession and teachers’ training in the Czech Republic. The study should also contribute to the development of pedeutology, i.e. it should contribute to the development of the theory of the teaching profession in the field of teachers’ professional self-concept. The study can be a basis for pedagogical theory and practice in the field of teachers’ self-reflection and selfregulation. Obtained results of the pedagogical research in the field of teachers’ selfefficacy will be recorded and interpreted. New suggestions for the field of questions for self-evaluation will be articulated for the future. The main objective of the study will be to provide suggestions for self-evaluation for teachers, future teachers as well as those interested in the teaching profession studying other majors and to motivate them for pedagogical research in to this field.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    I

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    46-58

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus