Učitelské sebepojetí a jeho zkoumání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873894" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873894 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitelské sebepojetí a jeho zkoumání
Popis výsledku v původním jazyce
V publikaci bude učiněn pokus pojmenovat hlubší vnitřní proměnné učitelské profese, o něž se může opřít současné hledání požadavků na profesi i ve vztahu k profesním standardům v České republice. Měla by být příspěvkem k rozvoji pedeutologie, tj. měla bypřispět k rozvoji teorie učitelské profese v oblasti profesního sebepojetí učitele, která je základem pedagogické praxe v oblasti autoregulace a autoevaluace. Navážeme na naše teoretická východiska a výzkumné nálezy, které jsme publikovali už dříve (2003, 2006, 2009), a rozšíříme je o trendy, které lze k jednotlivým otázkám sebepojetí učitele vnímat v přítomnosti a tušit pro nejbližší budoucnost. Hlavním cílem publikace je poskytnout podněty pro seberozvoj učitelům, studentům učitelství i zájemcům o učitelství z jiných oborů. Dílčí cíle pro jednotlivé kvality sebepojetí v učitelství budou podrobně rozebrány v jednotlivých kapitolách publikace.
Název v anglickém jazyce
Teachers' self-image and its exploration
Popis výsledku anglicky
The publication will be made an attempt to identify the deeper internal variables of the teaching profession, on which it can rely simultaneous search requests profession in relation to professional standards in the Czech Republic. It should be a contribution to the development pedeutology, ie. Should contribute the development of the theory of the teaching profession in the field of teacher professional self, which is the basis pedagogical practice in the field of self-regulation and self-evaluation. We will build on our theoretical basis and research findings which were published previously (2003, 2006, 2009), and expand it the trends that can be self-concept to individual questions teachers feel in the presence of a suspect for the immediate future.The main aim of this publication is to provide incentives for self-development teachers, teacher students and those interested in the teaching of other disciplines. Sub-objectives for the individual Quality self in teaching will be discu
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7454-552-8
Počet stran knihy
106
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—