Mentoring v učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10120286" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10120286 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14410/11:00074587
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mentoring v učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se věnuje mentoringu jako formě učitelského profesního vzdělávání na pracovišti. V první části vymezuje mentoring ve vztahu k dalším formám profesního rozvoje učitelů a zaměřuje se na jeho konceptualizaci, a to i s vědomím rizik, která jsou s jeho implementací spojena. Analyzuje roli mentoringu z hlediska současného stavu poznání učitelské profese a procesů profesního rozvoje, pojmenovává podmínky a procesy, za kterých může mentoring plnit svoji edukativní roli a stát se prorůstovým faktorem pro učitele jako pro jedince i pro učitelskou profesi. Druhá část publikace je věnována výzkumu v oblasti mentoringu a jsou v ní představeny aktuální výzkumné sondy, týkající se mentoringu v kontextu českého vzdělávání učitelů.
Název v anglickém jazyce
Mentoring in the teaching profession
Popis výsledku anglicky
The publication focuses on mentoring as a form of teacher workplace learning. The first part defines mentoring in relation to other forms of professional development of teachers and focuses on the conceptualization of mentoring, considering the possiblethreats which may results from its inappropriate implementation. It analyzes the role of mentoring within the current state of knowledge of the teaching profession and professional development, naming the conditions and processes under which mentoring can fulfill their educative role and become a growth factor for teachers as for individuals and for the profession. The second part deals with research in mentoring and presents three research reports, each of them focusing on mentoring in a different phase of teacher professional development within the Czech teacher education context.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-518-8
Počet stran knihy
204
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—