Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mentoring v učitelství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10120286" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10120286 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/11:00074587

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mentoring v učitelství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace se věnuje mentoringu jako formě učitelského profesního vzdělávání na pracovišti. V první části vymezuje mentoring ve vztahu k dalším formám profesního rozvoje učitelů a zaměřuje se na jeho konceptualizaci, a to i s vědomím rizik, která jsou s jeho implementací spojena. Analyzuje roli mentoringu z hlediska současného stavu poznání učitelské profese a procesů profesního rozvoje, pojmenovává podmínky a procesy, za kterých může mentoring plnit svoji edukativní roli a stát se prorůstovým faktorem pro učitele jako pro jedince i pro učitelskou profesi. Druhá část publikace je věnována výzkumu v oblasti mentoringu a jsou v ní představeny aktuální výzkumné sondy, týkající se mentoringu v kontextu českého vzdělávání učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Mentoring in the teaching profession

  • Popis výsledku anglicky

    The publication focuses on mentoring as a form of teacher workplace learning. The first part defines mentoring in relation to other forms of professional development of teachers and focuses on the conceptualization of mentoring, considering the possiblethreats which may results from its inappropriate implementation. It analyzes the role of mentoring within the current state of knowledge of the teaching profession and professional development, naming the conditions and processes under which mentoring can fulfill their educative role and become a growth factor for teachers as for individuals and for the profession. The second part deals with research in mentoring and presents three research reports, each of them focusing on mentoring in a different phase of teacher professional development within the Czech teacher education context.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-518-8

  • Počet stran knihy

    204

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy