Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FURTHER EDUCATION OF PEDAGOGICAL STAFF IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F18%3A77389" target="_blank" >RIV/60460709:41600/18:77389 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FURTHER EDUCATION OF PEDAGOGICAL STAFF IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education is a highly complex process that has undergone significant changes in the last 20 years. Alternative educational concepts and new technologies have emerged that are changing its form. The changes also concern the role of the teacher, who no longer acts as an exclusive source of knowledge and skills but actively leads students to achieve knowledge of their own. Teachers are no longer just educators, but also instructors, mentors, coordinators and facilitators. Despite these changes, the role of the teacher is one of the central roles in the training educational process. The public has long viewed the teachers profession, together with that of physicians and scientists, as one of the most prestigious as well as the most demanding ones. There is no doubt that this profession is among those which require constant education not only from the point of view of professional and pedagogical skills but also in terms of personal development. In the Czech Republic, the education of pedagogical staff

  • Název v anglickém jazyce

    FURTHER EDUCATION OF PEDAGOGICAL STAFF IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    Education is a highly complex process that has undergone significant changes in the last 20 years. Alternative educational concepts and new technologies have emerged that are changing its form. The changes also concern the role of the teacher, who no longer acts as an exclusive source of knowledge and skills but actively leads students to achieve knowledge of their own. Teachers are no longer just educators, but also instructors, mentors, coordinators and facilitators. Despite these changes, the role of the teacher is one of the central roles in the training educational process. The public has long viewed the teachers profession, together with that of physicians and scientists, as one of the most prestigious as well as the most demanding ones. There is no doubt that this profession is among those which require constant education not only from the point of view of professional and pedagogical skills but also in terms of personal development. In the Czech Republic, the education of pedagogical staff

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2018 Proceedings: 11th International Conference of Education, Research and Innovation

  • ISBN

    978-84-09-05948-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1866-1871

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville, SPAIN

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    12. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000562759301142