Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mentoring jako prostředek podpory profesního učení studentů učitelství a učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F21%3A39918191" target="_blank" >RIV/00216275:25210/21:39918191 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14210/21:00123558

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/18617/pdf" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/18617/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-1-4" target="_blank" >10.5817/PedOr2021-1-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mentoring jako prostředek podpory profesního učení studentů učitelství a učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úvodní část příspěvku je věnována fenoménu mentoringu v učitelství jako nástroje podpory profesního rozvoje učitelů a studentů učitelství. Jsou prezentována teoretická východiska a klíčové koncepty důležité pro hlubší porozumění mentoringu. Hlavním cílem studie je prezentovat výsledky kvalitativního výzkumu věnovaného kontextu, podmínkám a možným bariérám spolupráce mentora a menteeho v učitelské profesi v širším kontextu hledání prostředků k posílení profesionalizace učitelů a k podpoře jejich celoživotního profesního růstu. Výsledky výzkumu identifikují klíčové aspekty mentoringu, mezi něž patří dovednost zpětné vazby ze strany mentora a otevřenost reflexi na straně menteeho, stejně jako sebejistota mentora a kultura spolupráce napříč školou. Studie rovněž poukazuje na hlavní přínosy mentoringu pro začínající učitele, studenty učitelství, pro učitele s delší praxí, pro rozvoj školy i pro školství obecně.

  • Název v anglickém jazyce

    Mentoring as a way to support the professional learning of teaching students and teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The introductory part discusses the phenomenon of mentoring as an instrument of professional development of both teachers and student teachers. Theoretical foundations and key concepts necessary for the understanding of the research on mentoring are presented. The main aim of the study is the presentation of qualitative research on the context and conditions of successful mentoring and possible barriers inhibiting mentoring cooperation. These findings are explored in light of the context of the aim to increase professionalization of the teaching profession and support lifelong professional development. The study identifies key aspects of mentoring, such as mentor’s feedback skills and mentee’s reflective competence, as well as self-esteem of the mentor and cooperative school culture. The paper concludes with a summary of main benefits of mentoring for beginner teachers,student teachers, experienced teachers, school improvement and schooling in general.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    4-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus