Příprava budoucích učitelů anglického jazyka v oblasti hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: vede cesta od praxe k teorii?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063850" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063850 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216275:25210/12:39895389
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příprava budoucích učitelů anglického jazyka v oblasti hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: vede cesta od praxe k teorii?
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se věnuje přípravě budoucích učitelů anglického jazyka v oblasti práce s žáky se speciálními potřebami učení, přičemž je uplatněn přístup směřující od praxe k teorii. Kontext realizované výzkumné sondy tvoří pedagogická praxe, v jejímž rámci studenti ve spolupráci s mentorem mapují oblast hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v konkrétní škole. Cílem kapitoly je jednak odhalit, zda a do jaké míry tento přístup od praxe k teorii podporuje rozvoj profesní kompetence studentů, především rozvoj jejich znalostní základny v dané oblasti, dále pak navázat na realizovanou případovou studii (2011), tj. prohloubit vhled do reality škol v oblasti hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Název v anglickém jazyce
Pre-service English language teacher education in the area of assessing pupils with special learning difficulities: from practice to theory?
Popis výsledku anglicky
The chapter focuses on pre-service English language teacher education in the area of working with pupils with special learning difficulties while an approach aiming from practice to theory is applied. Context of the realized research is pedagogical practice within which students, in cooperation with their mentors, map the area of assessing pupils with special learning difficulties in specific schools. The aim of the chapter is to uncurtain whether and to what extent this approach from practice to theorysupports the development of students professional competence, specifically their knowledge base in this area, furthermore the aim is to elaborate on the realized case study (2011), i.e. to extend the insight into the reality of schools in the area of assessing pupils with special learning difficulties.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Grenarová, R., Vítková, M. (eds) Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v cizojazyčné výuce a ve výzkumu
ISBN
9788021060241
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
36-53
Počet stran knihy
210
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—