Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Professional self-concept of pre-service teacher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00080970" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00080970 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?rubrique35&debut_articles_rubrique=50#pagination_articles_rubrique" target="_blank" >http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?rubrique35&debut_articles_rubrique=50#pagination_articles_rubrique</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.097" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.097</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Professional self-concept of pre-service teacher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper on the professional self-concept of a pre-service teacher presents the results of the qualitative research into the professional self-concept of students (n=204) at the Faculty of Education at Masaryk University in Brno, the Czech Republic. Theresearch presented is a grounded theory research using a multi-method approach for collecting data. Thus, the free response was proven to be a valid tool for studying professional self-concept. The part of the paper in which the results are presented highlights the dominant aspects of the professional self-concept of student teachers and their relationship to the concepts of the self-discrepancy theory ? the ideal, ought and actual selves. Furthermore, it examines the possible selves, i.e. the wanted and unwanted possible selves of students from their future development in the role of the teacher. Attention is focused on the formation process of the professional self-concept ? on the key factors and individual stages.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional self-concept of pre-service teacher

  • Popis výsledku anglicky

    The paper on the professional self-concept of a pre-service teacher presents the results of the qualitative research into the professional self-concept of students (n=204) at the Faculty of Education at Masaryk University in Brno, the Czech Republic. Theresearch presented is a grounded theory research using a multi-method approach for collecting data. Thus, the free response was proven to be a valid tool for studying professional self-concept. The part of the paper in which the results are presented highlights the dominant aspects of the professional self-concept of student teachers and their relationship to the concepts of the self-discrepancy theory ? the ideal, ought and actual selves. Furthermore, it examines the possible selves, i.e. the wanted and unwanted possible selves of students from their future development in the role of the teacher. Attention is focused on the formation process of the professional self-concept ? on the key factors and individual stages.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20049S" target="_blank" >GA13-20049S: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2nd International multidisciplinary scientific conference on Social sciences and arts SGEM 2015, Book 1(II)

  • ISBN

    9786197105452

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    751-758

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,

  • Místo vydání

    Albena

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku