Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chtěná a nechtěná profesní Já studentů 2. ročníku pedagogické fakulty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083455" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083455 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?cat=16392&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?cat=16392&lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Chtěná a nechtěná profesní Já studentů 2. ročníku pedagogické fakulty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumná studie je věnována konceptu označovanému jako možná Já (Markus a Nurius, 1986; Erikson, 2007). Ten má svůj původ v sociálně-kognitivní psychologii a je odvozován ze sebepojetí jako dynamického, komplexního, kontextově interaktivního systému, který se vyvíjí. Na základě analýz volných výpovědí 194 studentů 2. ročníku Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity bylo zjištěno, že studenti, jsou-li dotázání na to, jak vnímají sami sebe v roli učitele, spontánně včleňují do svého profesního sebepojetíi tzv. možná Já. Studie si klade za cíl přiblížit způsob, jímž studenti na počátku pregraduální přípravy uvažují o sobě v roli učitele, které své představy spojené s budoucím vývojem v profesi učitele považují za žádoucí či chtěné, a kterým se naopak chtějí vyvarovat.

  • Název v anglickém jazyce

    The wanted and unwanted professional self of students in the second year ot the Educational faculty

  • Popis výsledku anglicky

    The research study is devoted to a concept characterised as the possible selves (Markus and Nurius, 1986; Erikson, 2007). The concept has int origin in social cognitive psychology and is derived from self-conception as a dynamic, complex, contextually interactive system that develops. On the basic of analysis of the free responses of 194 students in their second year at the Education Faculty of Masaryk University it was found that when asked about how they see themselves in the role of teacher, studentsspontaneously incorporate what is known as their potential self in their professional self-conception. The study aims to idetify the way in which students at the start of pre-graduate training think of themselves in the role of the teacher, which of their ideas associated with future development in the profession of teacher they regard as desirable or wanted, or by contrast which they wang to avoid.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LXV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    163-176

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus