Chtěná a nechtěná profesní Já studentů 2. ročníku pedagogické fakulty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083455" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083455 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?cat=16392&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?cat=16392&lang=cs</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Chtěná a nechtěná profesní Já studentů 2. ročníku pedagogické fakulty
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumná studie je věnována konceptu označovanému jako možná Já (Markus a Nurius, 1986; Erikson, 2007). Ten má svůj původ v sociálně-kognitivní psychologii a je odvozován ze sebepojetí jako dynamického, komplexního, kontextově interaktivního systému, který se vyvíjí. Na základě analýz volných výpovědí 194 studentů 2. ročníku Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity bylo zjištěno, že studenti, jsou-li dotázání na to, jak vnímají sami sebe v roli učitele, spontánně včleňují do svého profesního sebepojetíi tzv. možná Já. Studie si klade za cíl přiblížit způsob, jímž studenti na počátku pregraduální přípravy uvažují o sobě v roli učitele, které své představy spojené s budoucím vývojem v profesi učitele považují za žádoucí či chtěné, a kterým se naopak chtějí vyvarovat.
Název v anglickém jazyce
The wanted and unwanted professional self of students in the second year ot the Educational faculty
Popis výsledku anglicky
The research study is devoted to a concept characterised as the possible selves (Markus and Nurius, 1986; Erikson, 2007). The concept has int origin in social cognitive psychology and is derived from self-conception as a dynamic, complex, contextually interactive system that develops. On the basic of analysis of the free responses of 194 students in their second year at the Education Faculty of Masaryk University it was found that when asked about how they see themselves in the role of teacher, studentsspontaneously incorporate what is known as their potential self in their professional self-conception. The study aims to idetify the way in which students at the start of pre-graduate training think of themselves in the role of the teacher, which of their ideas associated with future development in the profession of teacher they regard as desirable or wanted, or by contrast which they wang to avoid.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
LXV
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
163-176
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—