Sebereflexe - činitel přispívající ke kvalitě přípravného vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14018E2" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14018E2 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sebereflexe - činitel přispívající ke kvalitě přípravného vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Sebereflexi považujeme za proces podílející se na odpovědném učení se budoucího učitele a za proces, jež významně ovlivňuje kvalitu celého průběhu jeho přípravného vzdělávání i jeho profesní a osobnostní rozvoj. Prostředkem sebereflexe mohou být tematizované úkoly pro řízenou diskusi nebo zpracované jako seminární práce. Sebereflektivní dovednosti se studující musí učit. Nejlépe jde studujícím sebereflexe do minulosti. Sebereflexe v aktuálně probíhajícím pedagogickém procesu je pro ně obtížná. Součástísebereflexe jsou další procesy, např. sebemonitorování (self-monitoring), vyjádření pravdivého sebeobrazu (self-image), sebepozorování, sebehodnocení (self-observation). Očekávaným výsledkem by mělo být sebepoznání a sebepojetí v učitelské roli a vytvoření odpovědného přístupu k učitelství, k vlastnímu studiu a k dítěti.
Název v anglickém jazyce
Self-reflection - factor which contributing to the quality of initial teacher education
Popis výsledku anglicky
We consider self-reflection a process involving the responsible future learning of the teacher and a process which significantly influences the quality of the entire process of their education, even their vocational and personal development. Instrumentsof self-reflection might be theme oriented tasks for guided discussion or treated as an essay. Students must learn self-reflecting skills themselves. A student manages to self-reflect on the past the best. Self-reflection in the current educational process is difficult for them. Self-monitoring, self-image and self-observation are among other processes that contribute to self-reflection. The desired result of self-reflection should be self-recognition and self-evaluation in the teacher role and formation of responsible attitudes toward teaching, toward own studies and towards a child.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogica Actualis IV.
ISBN
978-80-8105-448-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
24-29
Název nakladatele
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Místo vydání
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Místo konání akce
Trnava, Slovensko
Datum konání akce
6. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—