Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sebereflexe - činitel přispívající ke kvalitě přípravného vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14018E2" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14018E2 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sebereflexe - činitel přispívající ke kvalitě přípravného vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sebereflexi považujeme za proces podílející se na odpovědném učení se budoucího učitele a za proces, jež významně ovlivňuje kvalitu celého průběhu jeho přípravného vzdělávání i jeho profesní a osobnostní rozvoj. Prostředkem sebereflexe mohou být tematizované úkoly pro řízenou diskusi nebo zpracované jako seminární práce. Sebereflektivní dovednosti se studující musí učit. Nejlépe jde studujícím sebereflexe do minulosti. Sebereflexe v aktuálně probíhajícím pedagogickém procesu je pro ně obtížná. Součástísebereflexe jsou další procesy, např. sebemonitorování (self-monitoring), vyjádření pravdivého sebeobrazu (self-image), sebepozorování, sebehodnocení (self-observation). Očekávaným výsledkem by mělo být sebepoznání a sebepojetí v učitelské roli a vytvoření odpovědného přístupu k učitelství, k vlastnímu studiu a k dítěti.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-reflection - factor which contributing to the quality of initial teacher education

  • Popis výsledku anglicky

    We consider self-reflection a process involving the responsible future learning of the teacher and a process which significantly influences the quality of the entire process of their education, even their vocational and personal development. Instrumentsof self-reflection might be theme oriented tasks for guided discussion or treated as an essay. Students must learn self-reflecting skills themselves. A student manages to self-reflect on the past the best. Self-reflection in the current educational process is difficult for them. Self-monitoring, self-image and self-observation are among other processes that contribute to self-reflection. The desired result of self-reflection should be self-recognition and self-evaluation in the teacher role and formation of responsible attitudes toward teaching, toward own studies and towards a child.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pedagogica Actualis IV.

  • ISBN

    978-80-8105-448-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    24-29

  • Název nakladatele

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

  • Místo vydání

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

  • Místo konání akce

    Trnava, Slovensko

  • Datum konání akce

    6. 12. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku