Eseje jako nástroj k identifikaci a formování profesního sebepojetí studentů učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F24%3A39921545" target="_blank" >RIV/00216275:25210/24:39921545 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/3974" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/3974</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2024.3974" target="_blank" >10.14712/23362189.2024.3974</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Eseje jako nástroj k identifikaci a formování profesního sebepojetí studentů učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumná studie je věnována profesnímu sebepojetí studentů na cestě k učitelství. Jejím cílem je objasnit, jakým způsobem studenti / budoucí učitelé přemýšlejí o sobě v roli učitele, jaké konkrétní představy o sobě jako o učiteli mají. V úvodní části studie jsou prezentována teoretická východiska, zejména jsou vymezeny základní pojmy – profesní sebepojetí, profesní identita, profesní Já – a vztahy mezi nimi. Cílem výzkumného šetření je prozkoumat profesní sebepojetí budoucích učitelů v závěru bakalářského studia a identifikovat, co toto profesní sebepojetí sytí.
Název v anglickém jazyce
Essays as a Tool for Identifying and Shaping Professional Self-concept of Teacher Students
Popis výsledku anglicky
This research study focuses on the professional self-concept of students as they progress towards becoming teachers. It aims to clarify how students/future teachers perceive themselves in the role of a teacher, and what specific notions they hold about their identity as a teacher. The initial phase of the study entails presenting the theoretical framework, with a particular focus on key concepts such as professional self-concept, professional identity, and professional self, while also delineating the relationships between them. The primary objective of the research is to investigate the professional self-concept of prospective teachers at the end of their undergraduate studies and to identify the factors that shape this professional self-concept.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
ISSN
0031-3815
e-ISSN
2336-2189
Svazek periodika
74
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
13-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—