Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083661" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083661 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?page=recherche&recherche=10.5593%2FSGEMSOCIAL2015/B12" target="_blank" >http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?page=recherche&recherche=10.5593%2FSGEMSOCIAL2015/B12</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.057" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.057</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development
Popis výsledku v původním jazyce
In the present paper, the authors present the results of a qualitatively oriented research probe undertaken with faculty teacher trainers at one stage in their career development. The substantive content of the evaluation is interpreted from the point ofview of university teachers ? experts who are responsible for the level of theoretical and practical training. Based on the self-reflection of research participants at a descriptive stage and on the subsequent dialogue stage and a critical reflection, findings which present the benefits of the completed training courses for the development of professional competencies of faculty teacher trainers are introduced.
Název v anglickém jazyce
Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development
Popis výsledku anglicky
In the present paper, the authors present the results of a qualitatively oriented research probe undertaken with faculty teacher trainers at one stage in their career development. The substantive content of the evaluation is interpreted from the point ofview of university teachers ? experts who are responsible for the level of theoretical and practical training. Based on the self-reflection of research participants at a descriptive stage and on the subsequent dialogue stage and a critical reflection, findings which present the benefits of the completed training courses for the development of professional competencies of faculty teacher trainers are introduced.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research
ISBN
9786197105452
ISSN
2367-5659
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
439-446
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.,51
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000393896200057